Η εφαρμογή του μάρκετινγκ στην λιανική τραπεζική
Master Thesis
Author
Φραδέλλου, Κατερίνα.
Date
2008-02-08View/ Open
Abstract
To χρηματοπιστωτικό σύστημα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη έχει γνωρίσει τις δύο τελευταίες δεκαετίες συνεχείς αλλαγές στην προώθηση και παροχή των υπηρεσιών του λόγω των νέων προκλήσεων που δέχεται από το διεθνές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Η απελευθέρωση των τραπεζικών συστημάτων από κυβερνητικούς παρεμβατισμούς οδήγησε σταδιακά τις τράπεζες σε αλλαγή νοοτροπίας και τις κατέστησε ολοένα και πιο ανταγωνιστικές. Τα προϊόντα άρχισαν να απλοποιούνται και να καλύπτουν τις ανάγκες μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, οι διαδικασίες στην παροχή των υπηρεσιών απλουστεύτηκαν και οι τράπεζες άρχισαν να διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο στην οικονομική ζωή της χώρας, έχοντας η καθεμία ως στόχο την αύξηση της κερδοφορίας της. Η συγκεκριμένη μελέτη αναφέρεται στην αξία και σημασία του μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις σήμερα, αναλύει κυρίως τη χρήση του τραπεζικού μάρκετινγκ και εξετάζει τις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι τράπεζες προκειμένου να προβούν σε αύξηση των πωλήσεων τους. Περιγράφει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, δίνει έμφαση και αναλύει τις τεράστιες αλλαγές που πραγματοποιούνται με τη βοήθεια του μάρκετινγκ, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους το μάρκετινγκ παίζει καθοριστικό ρόλο κυρίως στην ανάπτυξη της λιανικής τραπεζικής και αναλύει την τραπεζική πρακτική που έχει ως επίκεντρο τον πελάτη (πελατοκεντρική αντίληψη). Τέλος, συμπερασματικά, η παρούσα εργασία επισημαίνει την ανάγκη για βελτίωση της ποιότητας των τραπεζικών υπηρεσιών καθώς και προτείνει τρόπους για την περαιτέρω ανάπτυξη του τραπεζικού τομέα και για τις προοπτικές που υπάρχουν για τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.