Εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού μοντέλου ανάπτυξης αυτο-ρυθμιστικών δεξιοτήτων στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, με την υποστήριξη σύγχρονων υπολογιστικών περιβαλλόντων
Master Thesis
Author
Σύρρου, Αικατερίνη.
Date
2008-02-06View/ Open
Subject
Εκπαίδευση -- Επεξεργασία δεδομένων ; Μαθηματική ανάλυση -- Μελέτη και διδασκαλία ; Computer-assisted instructionAbstract
Η επίλυση προβλημάτων θεωρείται ως η πιο σημαντική γνωστική διαδικασία.
Κύριος και πρωταρχικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μυήσει τους μαθητές σε
ένα τρόπο σκέψης, ώστε να γίνουν καλύτεροι λύτες προβλημάτων, καθώς αυτό είναι
το ζητούμενο στο καθημερινό και επαγγελματικό περιβάλλον. Η εκπαιδευτική έρευνα και θεωρία έχουν αφιερώσει μικρό ενδιαφέρον στη μελέτη των μεθόδων, των διαδικασιών και των μοντέλων που υποστηρίζουν τη γνώση σχετικά με την επίλυση προβλημάτων. Διάφορες μέθοδοι έχουν προταθεί με σκοπό να βοηθήσουν τους μαθητές να αυξήσουν την επιλυτική τους ικανότητα, αλλά η εφαρμογή μίας μεθόδου για να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να συνοδεύεται και από τις κατάλληλες γνωστικές στρατηγικές. Η αδυναμία των διάφορων μεθόδων έγκειται επίσης στο να περιγράψουν όχι απλά το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων, αλλά και τους ρόλους, τις συσχετίσεις, τις αλληλεπιδράσεις και τις δραστηριότητες των μαθητών και των καθηγητών. Στην κατεύθυνση αυτή, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός έχει τη δυναμική να φέρει ριζοσπαστικές αλλαγές, παρέχοντας ένα μοντέλο που θα καταγράφει το περιεχόμενο, τη δομή και την ροή των δραστηριοτήτων, την ανάθεσή τους σε ρόλους και τα εργαλεία που απαιτούνται για να τις υποστηρίξουν. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εφαρμογή και διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός προτεινόμενου Θεωρητικού μοντέλου, που στηρίζεται στην ανάπτυξη της αυτό-ρυθμιστικής δεξιότητας για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και την αύξηση της επιλυτικής ικανότητας. Η προτεινόμενη μέθοδος, περιγράφηκε σύμφωνα με την προδιαγραφή IMS Learning Design που εξασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα, την συμβατότητα και επαναχρησιμοποίηση της, δεδομένης της ποικιλομορφίας των μαθηματικών προβλημάτων και εμπλουτίστηκε στην φάση της παρατήρησης, με την δημιουργία πρόσθετου πολυμεσικού υλικού (video).