Διαφήμιση στο διαδίκτυο
Master Thesis
Author
Κυριακοπούλου, Αγγελική Π.
Date
2008-02-01View/ Open
Abstract
Η διαφήμιση αποτελεί απεικόνιση της εκάστοτε κοινωνίας στην οποία διαμορφώνεται και το χρόνο στον οποίο λαμβάνει μέρος. Η ραγδαία ανάπτυξη
του διαδικτύου είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση μιας νέας μορφής διαφήμισης, που καλείται Διαφήμιση στο διαδίκτυο και αναμένεται να αποτελέσει την επικοινωνιακή πρακτική του μέλλοντος. Το παρόν σύγγραμμα επιχειρεί να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι εστί Διαφήμιση στο διαδίκτυο, πως αυτή διαμορφώνεται, πως υλοποιείται και ποια είναι τα αποτελέσματα που δύναται να αποφέρει. Το θέμα είναι σχεδόν ανέγγιχτο από πλευράς βιβλιογραφίας και χρειάστηκαν προσωπικές συνεντεύξεις και εύρεση στοιχείων από πραγματοποιηθείσες έρευνες που ανακοινώθηκαν στο ίδιο το διαδίκτυο. Η διπλωματική αυτή εργασία αποτελεί έναν οδηγό σε μορφή συγγράμματος, που προσπαθεί να συμπεριλάβει και να αναλύσει όλα εκείνα τα κομμάτια που συνθέτουν τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, συλλέγοντας διάσπαρτα στοιχεία από έντυπη και ηλεκτρονική βιβλιογραφία σε ένα μόνο σύγγραμμα. Είναι πολύ σημαντικό στο σημείο αυτό να αναφέρω τον οργανισμό IAB (Interactive Advertising Bureau) ο οποίος έχει συντελέσει δραστικά στην ανάπτυξη της online διαφήμισης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο IAB δημιουργήθηκε το 1996 και αντιπροσωπεύει τις κύριες εταιρίες που δραστηριοποιούνται ενεργά και υποστηρίζουν την πώληση της online διαφήμισης. Τα μέλη του IAB περιλαμβάνουν εταιρίες όπως: AOL, CNET Networks, DoubleClick, MSN, Google, Overture, Τhe Walt Disney Internet Group, Yahoo! και πάνω από 100 άλλες. Σκοπός του IAB είναι η αξιολόγηση και η πρόταση συγκεκριμένων κανονισμών και πρακτικών, η διεξαγωγή ερευνών ως προς την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση της βιομηχανίας της διαφήμισης ως προς τη χρήση και τις δυνατότητές της.