Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός ecourse εκπαιδευτικής περιήγησης στην Αθήνα με επαυξημένη πραγματικότητα : ενσωμάτωση της γεωμετρίας, της επιχειρηματικότητας και της παιγνιώδους μάθησης στον πολιτιστικό τουρισμό
Design and develop an augmented reality ecourse of Athens : integrating geometry, entrepreneurship and gamified learning in cultural tourism

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικός τουρισμός ; Ενεργητική εμπλοκή ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εσωτερική παρακίνηση ; Ξενάγηση ; Agentic engagement ; AR ; Augemented reality ; Gamification ; Intinsic motivationΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μια ψηφιακή εκπαιδευτική περιήγηση σε πολιτιστικά μνημεία της πόλης της Αθήνας, η οποία ενσωματώνει στοιχεία Γεωμετρίας και Επιχειρηματικότητας. Οι επιμέρους ξεναγήσεις στα μνημεία πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας, ενώ οι δραστηριότητες περιείχαν στοιχεία παιγνιώδους μάθησης. Στην εργασία διερευνάται η συμβολή ενός τέτοιου σεναρίου στην ενίσχυση της Εσωτερικής Παρακίνησης (Intinsic Motivation) και της Ενεργητικής Εμπλοκής (Agentic Engagement) των συμμετεχόντων.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι συμμετέχοντες καλούνται να πάρουν τις πληροφορίες για τα μνημεία σκανάροντας τα μαρκαρισμένα πλαίσια στην κάρτα κάθε προορισμού. Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζονται οι ψηφιακοί πόροι που αποκαλύπτουν στοιχεία Ιστορίας, Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών και Επιχειρηματικότητας. Μετά από τη συμμετοχή σε κάθε ξενάγηση γίνεται αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων με διάφορες δραστηριότητες. Και στο τέλος οι επισκέπτες καλούνται να αξιολογήσουν την εμπειρία του προορισμού και να αφήσουν σχόλια για βελτιώσεις.
Για την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού σχετικά με την αποτίμηση του βαθμού επίδρασης του e-course στην ενίσχυση της Εσωτερικής Παρακίνησης (Intinsic Motivation) και Ενεργητικής Εμπλοκής (Agentic Engagement) των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δύο φάσεων ελέγχου. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο πριν από τη συμμετοχή στο μάθημα (pre-test) και το δεύτερο στο τέλος του μαθήματος (post-test). Οι διεξαγωγή της διαδικασίας σε δύο φάσεις επιλέχθηκε προκειμένου να γίνει σύγκριση των τιμών πριν και μετά την εμπλοκή στην εμπειρία και να εξαχθούν τα συμπεράσματα για τις μεταβολές στις αποδόσεις και την σημαντικότητα αυτών.
Από την πιλοτική μελέτη προέκυψε πως η εμπλοκή στο σενάριο βελτιώνει τα επίπεδα της Εσωτερικής Παρακίνησης και της Ενεργητικής Εμπλοκής των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια τάση που προτείνεται να διερευνηθεί με περαιτέρω ελέγχους.


