| dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
| dc.contributor.author | Κατίδου, Ευφροσύνη | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-03T08:18:14Z | |
| dc.date.available | 2025-12-03T08:18:14Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18641 | |
| dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μια ψηφιακή εκπαιδευτική περιήγηση σε πολιτιστικά μνημεία της πόλης της Αθήνας, η οποία ενσωματώνει στοιχεία Γεωμετρίας και Επιχειρηματικότητας. Οι επιμέρους ξεναγήσεις στα μνημεία πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας, ενώ οι δραστηριότητες περιείχαν στοιχεία παιγνιώδους μάθησης. Στην εργασία διερευνάται η συμβολή ενός τέτοιου σεναρίου στην ενίσχυση της Εσωτερικής Παρακίνησης (Intinsic Motivation) και της Ενεργητικής Εμπλοκής (Agentic Engagement) των συμμετεχόντων.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι συμμετέχοντες καλούνται να πάρουν τις πληροφορίες για τα μνημεία σκανάροντας τα μαρκαρισμένα πλαίσια στην κάρτα κάθε προορισμού. Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζονται οι ψηφιακοί πόροι που αποκαλύπτουν στοιχεία Ιστορίας, Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών και Επιχειρηματικότητας. Μετά από τη συμμετοχή σε κάθε ξενάγηση γίνεται αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων με διάφορες δραστηριότητες. Και στο τέλος οι επισκέπτες καλούνται να αξιολογήσουν την εμπειρία του προορισμού και να αφήσουν σχόλια για βελτιώσεις.
Για την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού σχετικά με την αποτίμηση του βαθμού επίδρασης του e-course στην ενίσχυση της Εσωτερικής Παρακίνησης (Intinsic Motivation) και Ενεργητικής Εμπλοκής (Agentic Engagement) των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δύο φάσεων ελέγχου. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο πριν από τη συμμετοχή στο μάθημα (pre-test) και το δεύτερο στο τέλος του μαθήματος (post-test). Οι διεξαγωγή της διαδικασίας σε δύο φάσεις επιλέχθηκε προκειμένου να γίνει σύγκριση των τιμών πριν και μετά την εμπλοκή στην εμπειρία και να εξαχθούν τα συμπεράσματα για τις μεταβολές στις αποδόσεις και την σημαντικότητα αυτών.
Από την πιλοτική μελέτη προέκυψε πως η εμπλοκή στο σενάριο βελτιώνει τα επίπεδα της Εσωτερικής Παρακίνησης και της Ενεργητικής Εμπλοκής των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια τάση που προτείνεται να διερευνηθεί με περαιτέρω ελέγχους. | el |
| dc.format.extent | 111 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός ecourse εκπαιδευτικής περιήγησης στην Αθήνα με επαυξημένη πραγματικότητα : ενσωμάτωση της γεωμετρίας, της επιχειρηματικότητας και της παιγνιώδους μάθησης στον πολιτιστικό τουρισμό | el |
| dc.title.alternative | Design and develop an augmented reality ecourse of Athens : integrating geometry, entrepreneurship and gamified learning in cultural tourism | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This master thesis focuses on the design and the development of a digital educational tour of cultural monuments in the city of Athens incorporating elements of Geometry and Entrepreneurship. The monument tours were carried out through Augmented Reality, and the activities included features of gamified learning. The study investigates the contribution of such a scenario to enhancing the participants’ Intrinsic Motivation and Agentic Engagement.
During the tour, participants are invited to obtain information about the monuments by scanning the marker points on the card of each destination. Through this process, some digital resources are displayed, revealing aspects of History, Architecture, Mathematics, and Entrepreneurship. After each tour, the achievement of the learning outcomes is evaluated through some activities. At the end, visitors are requested to evaluate the destination experience and provide feedback for improvements.
To achieve the purpose of the research regarding the assessment of the impact of the e-course on strengthening participants’ Intrinsic Motivation and Agentic Engagement, a two-phase questionnaire was implemented. Participants completed the first questionnaire before attending the course (pre-test) and another at the end of the course (post-test). The two-phase procedure was selected to allow for comparison of the statistics before and after participation in the experience, and to draw conclusions about the changes in performance and their significance.
Findings from the pilot study indicated that participation in the scenario improved the levels of Intrinsic Motivation and Agentic Engagement of the participants. The results suggest a trend that is recommended for further investigation through additional testing. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικός τουρισμός | el |
| dc.subject.keyword | Ενεργητική εμπλοκή | el |
| dc.subject.keyword | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
| dc.subject.keyword | Εσωτερική παρακίνηση | el |
| dc.subject.keyword | Ξενάγηση | el |
| dc.subject.keyword | Agentic engagement | el |
| dc.subject.keyword | AR | el |
| dc.subject.keyword | Augemented reality | el |
| dc.subject.keyword | Gamification | el |
| dc.subject.keyword | Intinsic motivation | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |