Ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής για την εκμάθηση βασικών εργαλείων πληροφορικής
Development of an educational application for learning basic computer tools

Master Thesis
Συγγραφέας
Καλδή, Βασιλεία - Ελένη
Ημερομηνία
2025-10Επιβλέπων
Χρυσαφιάδη, ΚωνσταντίναΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εμπειρία χρήστη (UX) ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή (HCI)Περίληψη
Στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, η ψηφιακή τεχνολογία έχει μεταμορφώσει ριζικά τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης. Η παρούσα εργασία εξετάζει την ενσωμάτωση και τον εκπαιδευτικό αντίκτυπο διαφόρων εργαλείων, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή (HCI), η εμπειρία χρήστη (UX), συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS), προσαρμοστικά συστήματα μάθησης και συνεργατικές πλατφόρμες. Η εστίαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν έναν εξατομικευμένο τρόπο μάθησης, χωρίς να υπονομεύεται η συμπερίληψη — προσφέροντας μια μαθησιακή εμπειρία που εμπλέκει ενεργά τους μαθητές.
Η ηθική γύρω από το απόρρητο των δεδομένων και η αλγοριθμική μεροληψία έχουν τεθεί στο προσκήνιο, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ευρετική διοικητική υποστήριξη που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σε προσομοιώσεις, προσαρμογές περιεχομένου και ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, αυτή η έρευνα φέρνει στο φως πώς η σχεδίαση διεπαφής με επίκεντρο τον χρήστη επιτρέπει στους μαθητές να βιώνουν πιο αποτελεσματικές μαθησιακές εμπειρίες. Δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι οι παραδοσιακές εκπαιδευτικές μέθοδοι μετασχηματίζονται ραγδαία υπό την πίεση της αλληλεπίδρασης, της τεχνολογικής καινοτομίας και της εξατομικευμένης διδασκαλίας, μέσω λογισμικού που προάγει την εξατομίκευση και την τεχνολογική καινοτομία. Η μελέτη αυτή φανερώνει ότι η ψηφιακή εκπαίδευση, με τις προκλήσεις της όπως ο ψηφιακός γραμματισμός και η έλλειψη υποδομής, έχει μεγάλες προοπτικές για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού, επεκτάσιμου και αποτελεσματικού μαθησιακού οικοσυστήματος. Στο μέλλον, η ερευνητική προσπάθεια θα πρέπει να εστιάσει στη συνεχή αξιολόγηση της χρησιμότητας αυτών των τεχνολογιών, των ηθικών προεκτάσεων και της στρατηγικής τους ενσωμάτωσης, με στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών δομών σε μια κοινωνία με αυξανόμενη τάση.

