Chatbots ως βοηθοί διδασκαλίας : οφέλη και προκλήσεις
Chatbots as teaching assistants: benefits and challenges

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Λαμπράκης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2025-09Επιβλέπων
Χρυσαφιάδη, ΚωνσταντίναΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Chatbots ; Τεχνητή Νοημοσύνη ; Βοηθοί Διδασκαλίας ; Μηχανική μάθηση ; Επεξεργασία φυσικής γλώσσας ; Προκλήσεις και Οφέλη ; Ηθικά θέματα ; ψηφιακή Μάθηση ; Έξυπνη διδασκαλία ; Σύγχρονη ΜάθησηΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία, εξετάζει το ρόλο που διαδραματίζουν τα «chatbots» ως βοηθοί διδασκαλίας σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τονίζοντας τα οφέλη και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωσή τους, στη μαθησιακή διαδικασία. Από την ενεργηθείσα θεωρητική εξέταση - προσέγγιση και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, αναλύονται οι βασικές τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών «chatbots», όπως η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), η μηχανική μάθηση (Machine Learning), καθώς και συγκεκριμένες εφαρμογές τους στην στήριξη (κυρίως επικουρική) των μαθητών και τη διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, προβάλλονται, οι κυριότερες προκλήσεις, όπως ζητήματα ανακρίβειας, έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, ηθικές ανησυχίες και θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR) ενώ προτάσσονται προτάσεις για τη βελτίωση της τεχνολογίας, την ανάπτυξη ηθικών πλαισίων χρήσης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των εκπαιδευομένων.
Σκοπός, είναι να παρουσιαστεί μια ισορροπημένη επισκόπηση των δυνατοτήτων και των ορίων των «chatbots» στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στο διάλογο για τη μελλοντική τους αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευομένους.


