| dc.contributor.advisor | Χρυσαφιάδη, Κωνσταντίνα | |
| dc.contributor.author | Λαμπράκης, Γεώργιος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-20T10:59:11Z | |
| dc.date.available | 2025-11-20T10:59:11Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18459 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία, εξετάζει το ρόλο που διαδραματίζουν τα «chatbots» ως βοηθοί διδασκαλίας σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τονίζοντας τα οφέλη και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωσή τους, στη μαθησιακή διαδικασία. Από την ενεργηθείσα θεωρητική εξέταση - προσέγγιση και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, αναλύονται οι βασικές τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών «chatbots», όπως η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), η μηχανική μάθηση (Machine Learning), καθώς και συγκεκριμένες εφαρμογές τους στην στήριξη (κυρίως επικουρική) των μαθητών και τη διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, προβάλλονται, οι κυριότερες προκλήσεις, όπως ζητήματα ανακρίβειας, έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, ηθικές ανησυχίες και θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR) ενώ προτάσσονται προτάσεις για τη βελτίωση της τεχνολογίας, την ανάπτυξη ηθικών πλαισίων χρήσης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των εκπαιδευομένων.
Σκοπός, είναι να παρουσιαστεί μια ισορροπημένη επισκόπηση των δυνατοτήτων και των ορίων των «chatbots» στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στο διάλογο για τη μελλοντική τους αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευομένους. | el |
| dc.format.extent | 51 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Chatbots ως βοηθοί διδασκαλίας : οφέλη και προκλήσεις | el |
| dc.title.alternative | Chatbots as teaching assistants: benefits and challenges | el |
| dc.type | Bachelor Dissertation | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
| dc.description.abstractEN | This study examines the role of chatbots as teaching assistants in modern educational environments,
highlighting both the benefits and challenges arising from their integration into today’s learning processes.
Through a theoretical approach and an extensive review of the relevant literature, the core technologies
supporting the functionality of educational chatbots—such as Natural Language Processing (NLP) and
Machine Learning—are analyzed, along with specific applications that assist students and facilitate the
work of educators.
Moreover, key challenges are addressed, including issues of inaccuracy, lack of emotional intelligence,
ethical concerns, and data privacy risks. The study concludes with proposals for technological
improvement, the development of ethical frameworks for responsible AI use, and the enhancement of trust
among teachers and students.
The primary aim is to offer a balanced overview of the capabilities and limitations of chatbots in education,
contributing meaningfully to the ongoing discourse on their future utilization by both educators and
learners. | el |
| dc.subject.keyword | Chatbots | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή Νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Βοηθοί Διδασκαλίας | el |
| dc.subject.keyword | Μηχανική μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Επεξεργασία φυσικής γλώσσας | el |
| dc.subject.keyword | Προκλήσεις και Οφέλη | el |
| dc.subject.keyword | Ηθικά θέματα | el |
| dc.subject.keyword | ψηφιακή Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Έξυπνη διδασκαλία | el |
| dc.subject.keyword | Σύγχρονη Μάθηση | el |
| dc.date.defense | 2025-09-29 | |