Εμφάνιση απλής εγγραφής

Chatbots ως βοηθοί διδασκαλίας : οφέλη και προκλήσεις

dc.contributor.advisorΧρυσαφιάδη, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΛαμπράκης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2025-11-20T10:59:11Z
dc.date.available2025-11-20T10:59:11Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18459
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία, εξετάζει το ρόλο που διαδραματίζουν τα «chatbots» ως βοηθοί διδασκαλίας σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τονίζοντας τα οφέλη και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωσή τους, στη μαθησιακή διαδικασία. Από την ενεργηθείσα θεωρητική εξέταση - προσέγγιση και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, αναλύονται οι βασικές τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών «chatbots», όπως η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), η μηχανική μάθηση (Machine Learning), καθώς και συγκεκριμένες εφαρμογές τους στην στήριξη (κυρίως επικουρική) των μαθητών και τη διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, προβάλλονται, οι κυριότερες προκλήσεις, όπως ζητήματα ανακρίβειας, έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, ηθικές ανησυχίες και θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR) ενώ προτάσσονται προτάσεις για τη βελτίωση της τεχνολογίας, την ανάπτυξη ηθικών πλαισίων χρήσης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των εκπαιδευομένων. Σκοπός, είναι να παρουσιαστεί μια ισορροπημένη επισκόπηση των δυνατοτήτων και των ορίων των «chatbots» στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στο διάλογο για τη μελλοντική τους αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευομένους.el
dc.format.extent51el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleChatbots ως βοηθοί διδασκαλίας : οφέλη και προκλήσειςel
dc.title.alternativeChatbots as teaching assistants: benefits and challengesel
dc.typeBachelor Dissertationel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThis study examines the role of chatbots as teaching assistants in modern educational environments, highlighting both the benefits and challenges arising from their integration into today’s learning processes. Through a theoretical approach and an extensive review of the relevant literature, the core technologies supporting the functionality of educational chatbots—such as Natural Language Processing (NLP) and Machine Learning—are analyzed, along with specific applications that assist students and facilitate the work of educators. Moreover, key challenges are addressed, including issues of inaccuracy, lack of emotional intelligence, ethical concerns, and data privacy risks. The study concludes with proposals for technological improvement, the development of ethical frameworks for responsible AI use, and the enhancement of trust among teachers and students. The primary aim is to offer a balanced overview of the capabilities and limitations of chatbots in education, contributing meaningfully to the ongoing discourse on their future utilization by both educators and learners.el
dc.subject.keywordChatbotsel
dc.subject.keywordΤεχνητή Νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΒοηθοί Διδασκαλίαςel
dc.subject.keywordΜηχανική μάθησηel
dc.subject.keywordΕπεξεργασία φυσικής γλώσσαςel
dc.subject.keywordΠροκλήσεις και Οφέληel
dc.subject.keywordΗθικά θέματαel
dc.subject.keywordψηφιακή Μάθησηel
dc.subject.keywordΈξυπνη διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΣύγχρονη Μάθησηel
dc.date.defense2025-09-29


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»