Σχεδιασμός και ανάπτυξη e-Course στο Wix για την ενδυνάμωση φοιτητών/τριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων αυτοσυνηγορίας : μια προσέγγιση project-based learning
Empowering students with disabilities through self-advocacy : designing and developing a Wix-based e-Course using project-based learning

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αυτοαποτελεσματικότητα ; Αυτοσυνηγορία ; Μάθηση μέσω έργου ; Παιχνιδοποίηση ; Παιδαγωγικοί πράκτορες ; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία ; Ηλεκτρονική μάθησηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός μεικτού
(blended) ψηφιακού μαθησιακού περιβάλλοντος (e-Course), βασισμένου στη
μεθοδολογία Project-Based Learning και ενορχηστρωμένου από στοιχεία
παιχνιδοποίησης και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μέσω ενός pedagogical agent που
ενθαρρύνει και καθοδηγεί, με στόχο την ενδυνάμωση της αυτοαποτελεσματικότητας
φοιτητών και φοιτητριών με ΜΔ/ΔΕΠΥ στην αυτοσυνηγορία. Το e-Course αναπτύχθηκε
στην πλατφόρμα WIX και επιδιώκει παράλληλα την καλλιέργεια της εσωτερικής
παρακίνησης των εκπαιδευομένων και της αίσθησης του ανήκειν στην μαθησιακή
κοινότητα, ως παραμέτρων που δρουν ενισχυτικά στην αυτοαποτελεσματικότητα. Η
μελέτη δεν περιλαμβάνει υλοποίηση της παρέμβασης και συλλογή εμπειρικών
δεδομένων, ωστόσο παρέχει ένα κατευθυντήριο πλαίσιο αξιολόγησης, συνοδευόμενο
από πρακτικά ερευνητικά εργαλεία που μπορούν να υποστηρίξουν μία μελλοντική
πιλοτική εφαρμογή. Συνολικά, η παρούσα εκπαιδευτική πρόταση φιλοδοξεί να
συμβάλλει στην διεύρυνση του διαλόγου γύρω από την ενδυνάμωση των
φοιτητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στην Ελληνική
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στοχευμένες και
συστηματικές παρεμβάσεις στην αυτοαποτελεσματικότητα και την αυτοσυνηγορία,
προς προώθηση της συμπερίληψης. Παράλληλα, εμπλουτίζει το πεδίο με ένα πρακτικό
εργαλείο (e-Course), το οποίο μπορεί να εμπνεύσει την εφαρμογή ανάλογων
παρεμβάσεων, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες και τα οφέλη της ηλεκτρονικής μάθησης.

