Ανάπτυξη e-course για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής : αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, εκτελεστικές λειτουργίες και ΑΙ
Development of an e-course for special education teachers : self-regulated learning, executive functions and AI

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
e-Course ; Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής ; Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ; Εκτελεστικές λειτουργίες ; Τεχνητή νοημοσύνη ; ΕνσυνειδητότηταΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως θέμα την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό ενός e
course το οποίο απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής. Το e-course βασίζεται
στην Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση (SRL) στη βάση της οποίας ενορχηστρώνονται
εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση των εκτελεστικών λειτουργιών (executive
functions) των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το εκπαιδευτικό σενάριο
αξιοποιεί την Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) κι ενσωματώνει στρατηγικές ενσυνειδητότητας
(mindfulness) και συνεργατικές στρατηγικές για την ενίσχυση των δεξιοτήτων των
Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής προσφέροντας μια καινοτόμα, δομημένη και μεθοδική
προσέγγιση.
Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει βιβλιογραφική επισκόπηση για τη θεωρητική
θεμελίωση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη των εργαλείων αξιολόγησης.
Η
μεθοδολογία της παρούσας έρευνας είναι μερικώς πειραματική και η
αποτελεσματικότητα του e-course θα αποτιμηθεί μέσω ερωτηματολογίου. Τα
αποτελέσματα αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σεναρίου,
καθώς οι εκπαιδευόμενοι το θεώρησαν πολύ αποτελεσματικό σε όλους τους τομείς.
Η παρούσα μελέτη συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση μιας καινούριας οπτικής
στην βαθύτερη κατανόηση και υλοποίηση σύγχρονων θεωριών μάθησης,
διαμορφώνοντας ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο το οποίο μπορεί να στηρίξει
ουσιαστικά το έργο των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.


