| dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
| dc.contributor.author | Μάνη, Ελένη | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-11T11:39:04Z | |
| dc.date.available | 2025-11-11T11:39:04Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18390 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως θέμα την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό ενός e
course το οποίο απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής. Το e-course βασίζεται
στην Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση (SRL) στη βάση της οποίας ενορχηστρώνονται
εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση των εκτελεστικών λειτουργιών (executive
functions) των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το εκπαιδευτικό σενάριο
αξιοποιεί την Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) κι ενσωματώνει στρατηγικές ενσυνειδητότητας
(mindfulness) και συνεργατικές στρατηγικές για την ενίσχυση των δεξιοτήτων των
Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής προσφέροντας μια καινοτόμα, δομημένη και μεθοδική
προσέγγιση.
Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει βιβλιογραφική επισκόπηση για τη θεωρητική
θεμελίωση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη των εργαλείων αξιολόγησης.
Η
μεθοδολογία της παρούσας έρευνας είναι μερικώς πειραματική και η
αποτελεσματικότητα του e-course θα αποτιμηθεί μέσω ερωτηματολογίου. Τα
αποτελέσματα αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σεναρίου,
καθώς οι εκπαιδευόμενοι το θεώρησαν πολύ αποτελεσματικό σε όλους τους τομείς.
Η παρούσα μελέτη συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση μιας καινούριας οπτικής
στην βαθύτερη κατανόηση και υλοποίηση σύγχρονων θεωριών μάθησης,
διαμορφώνοντας ένα πρότυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο το οποίο μπορεί να στηρίξει
ουσιαστικά το έργο των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. | el |
| dc.format.extent | 128 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ανάπτυξη e-course για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής : αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, εκτελεστικές λειτουργίες και ΑΙ | el |
| dc.title.alternative | Development of an e-course for special education teachers : self-regulated learning, executive functions and AI | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This diploma thesis is on the development and design of an e-course aimed at Special
Education Teachers. The e-course is based on Self-Regulated Learning (SRL) on the basis of
which educational interventions are orchestrated to enhance the executive functions of
students with special educational needs. The educational scenario utilizes Artificial
Intelligence (AI) and incorporates mindfulness strategies and collaborative strategies to
enhance the skills of Special Education Teachers by offering an innovative, structured and
methodical approach.
The methodological approach includes a literature review for the theoretical foundation,
pedagogical design and development of the assessment tools. The methodology of this
research is partially experimental and the effectiveness of the e-course will be evaluated
through a questionnaire. The results highlight the effectiveness of the training scenario, as
the trainees considered it very effective in all areas.
The present study contributes decisively to the promotion of a new perspective on the
deeper understanding and implementation of modern learning theories, shaping a model
educational framework that can substantially support the work of Special Education
Teachers. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | e-Course | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής | el |
| dc.subject.keyword | Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Εκτελεστικές λειτουργίες | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Ενσυνειδητότητα | el |
| dc.date.defense | 2025-10 | |