Η επίδραση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον σχεδιασμό και τη λειτουργία ψηφιακών παρουσιάσεων
The impact of artificial intelligence tools on the design and function of digital presentations

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εργαλεία παρουσίασης ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Ψηφιακή παρουσίαση ; Gamma.app ; Presentations.ai ; Beautiful.ai ; Ψηφιακή τάξηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναφέρεται στην αλματώδη εξέλιξη των ψηφιακών εργαλείων δημιουργίας παρουσιάσεων με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην εποχή μας, με επίκεντρο τα εργαλεία Gamma.app, Presentations.ai και Beautiful.ai. Ο κύριος σκοπός της είναι να καταγραφούν τα βασικά χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί αυτών των πλατφορμών, καθώς και να εξεταστεί η δυνατότητα ενσωμάτωσής τους σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Η εργασία αρχικά επιχειρεί μία θεωρητική επισκόπηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική τεχνολογία και την ψηφιακή επικοινωνία. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά με διεξοδικό τρόπο στα σύγχρονα εργαλεία παρουσιάσεων που αξιοποιούν AI και ειδικότερα σε τρία από αυτά: τo Gamma.app, το Presentations.ai και το Beautiful.ai. Μέσα από τη συγκριτική αξιολόγηση των θετικών και αρνητικών τους σημείων και αξιοποιώντας την ανάλυση SWOT, καταγράφονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εργαλείου, που σχετίζονται με τη χρηστικότητα, τον τομέα της αισθητικής, τη δυνατότητα συνεργασίας καθώς και με τον βαθμό ευελιξίας τους αναφορικά με την προσαρμογή στον κοινό-στόχο. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν ότι τα εργαλεία αυτής της μορφής έχουν τη δυναμική να επανακαθορίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο δημιουργίας και μετάδοσης της πληροφορίας, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται οι προβληματισμοί που εκφράζονται αναφορικά με την αυθεντικότητα του περιεχομένου και τον βαθμό εξάρτησης των χρηστών από αλγοριθμικά πρότυπα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη χρήση και την αξιοποίησή τους στον νευραλγικό τομέα της εκπαίδευσης.
Η εργασία ολοκληρώνεται με προτάσεις για την παιδαγωγικά ορθή ενσωμάτωση των εργαλείων AI σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και την ανάγκη ανάπτυξης κριτικού γραμματισμού σε σχέση με τις τεχνολογίες αυτόματης παραγωγής περιεχομένου. Διατυπώνονται επίσης, προτάσεις για μελλοντική έρευνα, αφού η παρουσία τους δημιουργεί νέες ευκαιρίες και προοπτικές και επομένως καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση.


