| dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
| dc.contributor.author | Βρούζος, Γεώργιος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T09:28:55Z | |
| dc.date.available | 2025-11-07T09:28:55Z | |
| dc.date.issued | 2025-08 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18367 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναφέρεται στην αλματώδη εξέλιξη των ψηφιακών εργαλείων δημιουργίας παρουσιάσεων με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην εποχή μας, με επίκεντρο τα εργαλεία Gamma.app, Presentations.ai και Beautiful.ai. Ο κύριος σκοπός της είναι να καταγραφούν τα βασικά χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί αυτών των πλατφορμών, καθώς και να εξεταστεί η δυνατότητα ενσωμάτωσής τους σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Η εργασία αρχικά επιχειρεί μία θεωρητική επισκόπηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική τεχνολογία και την ψηφιακή επικοινωνία. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά με διεξοδικό τρόπο στα σύγχρονα εργαλεία παρουσιάσεων που αξιοποιούν AI και ειδικότερα σε τρία από αυτά: τo Gamma.app, το Presentations.ai και το Beautiful.ai. Μέσα από τη συγκριτική αξιολόγηση των θετικών και αρνητικών τους σημείων και αξιοποιώντας την ανάλυση SWOT, καταγράφονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εργαλείου, που σχετίζονται με τη χρηστικότητα, τον τομέα της αισθητικής, τη δυνατότητα συνεργασίας καθώς και με τον βαθμό ευελιξίας τους αναφορικά με την προσαρμογή στον κοινό-στόχο. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν ότι τα εργαλεία αυτής της μορφής έχουν τη δυναμική να επανακαθορίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο δημιουργίας και μετάδοσης της πληροφορίας, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται οι προβληματισμοί που εκφράζονται αναφορικά με την αυθεντικότητα του περιεχομένου και τον βαθμό εξάρτησης των χρηστών από αλγοριθμικά πρότυπα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη χρήση και την αξιοποίησή τους στον νευραλγικό τομέα της εκπαίδευσης.
Η εργασία ολοκληρώνεται με προτάσεις για την παιδαγωγικά ορθή ενσωμάτωση των εργαλείων AI σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και την ανάγκη ανάπτυξης κριτικού γραμματισμού σε σχέση με τις τεχνολογίες αυτόματης παραγωγής περιεχομένου. Διατυπώνονται επίσης, προτάσεις για μελλοντική έρευνα, αφού η παρουσία τους δημιουργεί νέες ευκαιρίες και προοπτικές και επομένως καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση. | el |
| dc.format.extent | 77 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Η επίδραση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον σχεδιασμό και τη λειτουργία ψηφιακών παρουσιάσεων | el |
| dc.title.alternative | The impact of artificial intelligence tools on the design and function of digital presentations | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This postgraduate thesis focuses on the rapid evolution of digital presentation creation tools powered by Artificial Intelligence (AI), with an emphasis on platforms such as Gamma.app, Presentations.ai, and Beautiful.ai. Its main objective is to document the key features, advantages, and limitations of these platforms, as well as to explore the potential for their integration into educational and professional settings.
The thesis begins with a theoretical overview of Artificial Intelligence in educational technology and digital communication. It then proceeds with a detailed analysis of modern AI-powered presentation tools such as Gamma, Presentations.ai and Beautiful.ai. Through a comparative evaluation of their strengths and weaknesses, and by employing a SWOT analysis, the distinct characteristics of each tool are recorded, particularly regarding usability, aesthetic design, collaboration capabilities, and their flexibility in adapting to target audiences. The conclusions highlight that such tools have the potential to redefine and reshape the way information is created and transmitted. At the same time, concerns are raised about content authenticity and the extent to which users may become dependent on algorithmic models.
The thesis concludes with recommendations for the pedagogically sound integration of AI tools into educational environments, and it emphasizes the need to develop critical literacy regarding technologies that automatically generate content. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Εργαλεία παρουσίασης | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή παρουσίαση | el |
| dc.subject.keyword | Gamma.app | el |
| dc.subject.keyword | Presentations.ai | el |
| dc.subject.keyword | Beautiful.ai | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή τάξη | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |