Ψηφιακό μάθημα για την μακροοικονομία στο πλαίσιο του μαθήματος αρχές οικονομικής θεωρίας για μαθητές λυκείου
A digital self-study course for macroeconomics in the context of the course principles of economic theory for high school students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μικρομάθηση ; Ψηφιακή εκπαίδευση ; Μακροοικονομία ; Διδακτική ευθυγράμμιση ; Οικονομικός αλφαβητισμόςΠερίληψη
Η εργασία αφορά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού μαθήματος μακροοικονομίας για μαθητές Γ΄ Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Η καινοτομία της έγκειται στην αξιοποίηση της προσέγγισης του microlearning, η οποία υποστηρίζει τη σταδιακή και ευέλικτη απόκτηση γνώσεων μέσα από σύντομες και στοχευμένες μαθησιακές ενότητες. Σε συνδυασμό με διαδραστικές δραστηριότητες, εργαλεία αυτοαξιολόγησης, δημιουργήθηκε ένα σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον που ενισχύει τη συμμετοχή και προάγει την αυτενέργεια των μαθητών, συμβάλλοντας παράλληλα στην αποτελεσματική προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το μάθημα αναπτύχθηκε σε πλήρη συνάφεια με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, καλύπτοντας βασικές έννοιες της μακροοικονομικής θεωρίας, όπως το ΑΕΠ, η ανεργία, ο πληθωρισμός, η οικονομική ανάπτυξη και η δημοσιονομική πολιτική. Η μεθοδολογική του βάση στηρίχθηκε στο constructive alignment, ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να ευθυγραμμίζονται οργανικά με τις δραστηριότητες και τα μέσα αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση του σχεδιασμού πραγματοποιήθηκε μέσω ειδικής ρουμπρίκας, στην οποία εξετάστηκαν παράμετροι όπως η σαφήνεια των μαθησιακών στόχων, η καταλληλότητα του εκπαιδευτικού υλικού, η ποικιλία των ψηφιακών εργαλείων και η ποιότητα της ανατροφοδότησης. Παρά τον περιορισμό της μειωμένης αλληλεπίδρασης με τον εκπαιδευτικό, δεν μπορεί να υποστηριχθεί με βεβαιότητα η επίδραση του μαθήματος στην κατανόηση και την κριτική σκέψη των μαθητών, καθώς αυτό θα απαιτούσε εφαρμογή και συστηματική αξιολόγηση σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας.
Ωστόσο, η ανάλυση της ρουμπρίκας υποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση διαθέτει τις προϋποθέσεις για να υποστηρίξει την οικονομική εκπαίδευση, εφόσον συνδυαστεί με microlearning, επιστημονική εγκυρότητα, παιδαγωγική συνέπεια και συνεργατικές πρακτικές.


