| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Δίελα, Ελένη | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-06T08:45:07Z | |
| dc.date.available | 2025-11-06T08:45:07Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18349 | |
| dc.description.abstract | Η εργασία αφορά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού μαθήματος μακροοικονομίας για μαθητές Γ΄ Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Η καινοτομία της έγκειται στην αξιοποίηση της προσέγγισης του microlearning, η οποία υποστηρίζει τη σταδιακή και ευέλικτη απόκτηση γνώσεων μέσα από σύντομες και στοχευμένες μαθησιακές ενότητες. Σε συνδυασμό με διαδραστικές δραστηριότητες, εργαλεία αυτοαξιολόγησης, δημιουργήθηκε ένα σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον που ενισχύει τη συμμετοχή και προάγει την αυτενέργεια των μαθητών, συμβάλλοντας παράλληλα στην αποτελεσματική προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το μάθημα αναπτύχθηκε σε πλήρη συνάφεια με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, καλύπτοντας βασικές έννοιες της μακροοικονομικής θεωρίας, όπως το ΑΕΠ, η ανεργία, ο πληθωρισμός, η οικονομική ανάπτυξη και η δημοσιονομική πολιτική. Η μεθοδολογική του βάση στηρίχθηκε στο constructive alignment, ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να ευθυγραμμίζονται οργανικά με τις δραστηριότητες και τα μέσα αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση του σχεδιασμού πραγματοποιήθηκε μέσω ειδικής ρουμπρίκας, στην οποία εξετάστηκαν παράμετροι όπως η σαφήνεια των μαθησιακών στόχων, η καταλληλότητα του εκπαιδευτικού υλικού, η ποικιλία των ψηφιακών εργαλείων και η ποιότητα της ανατροφοδότησης. Παρά τον περιορισμό της μειωμένης αλληλεπίδρασης με τον εκπαιδευτικό, δεν μπορεί να υποστηριχθεί με βεβαιότητα η επίδραση του μαθήματος στην κατανόηση και την κριτική σκέψη των μαθητών, καθώς αυτό θα απαιτούσε εφαρμογή και συστηματική αξιολόγηση σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας.
Ωστόσο, η ανάλυση της ρουμπρίκας υποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση διαθέτει τις προϋποθέσεις για να υποστηρίξει την οικονομική εκπαίδευση, εφόσον συνδυαστεί με microlearning, επιστημονική εγκυρότητα, παιδαγωγική συνέπεια και συνεργατικές πρακτικές. | el |
| dc.format.extent | 324 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για την μακροοικονομία στο πλαίσιο του μαθήματος αρχές οικονομικής θεωρίας για μαθητές λυκείου | el |
| dc.title.alternative | A digital self-study course for macroeconomics in the context of the course principles of economic theory for high school students | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | The present study focuses on the design and development of a comprehensive digital course in Macroeconomics for third-grade high school students, within the framework of the subject “Principles of Economic Theory.” Its innovation lies in the application of the microlearning approach, which promotes gradual and flexible knowledge acquisition through short, targeted learning modules. Combined with interactive activities and self-assessment tools, a modern learning environment was created that enhances student engagement and fosters learner autonomy, while simultaneously contributing to their effective preparation for national examinations.
The course was developed in full alignment with the official curriculum, covering core concepts of macroeconomic theory such as GDP, unemployment, inflation, economic growth, and fiscal policy. Its methodological foundation was based on constructive alignment, ensuring that the learning outcomes were organically linked with the instructional activities and assessment methods.
The course design was evaluated through a specialized rubric, which examined parameters such as the clarity of learning objectives, the appropriateness of instructional materials, the variety of digital tools, and the quality of feedback. Despite the limitation of reduced interaction with the instructor, the impact of the course on students’ understanding and critical thinking cannot be confidently confirmed, as this would require implementation and systematic evaluation under real teaching conditions.
Nevertheless, the rubric analysis indicates that this approach has the potential to effectively support economic education when combined with microlearning principles, scientific validity, pedagogical consistency, and collaborative practices. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Μικρομάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Μακροοικονομία | el |
| dc.subject.keyword | Διδακτική ευθυγράμμιση | el |
| dc.subject.keyword | Οικονομικός αλφαβητισμός | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |