Ψηφιακό μάθημα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για διαφοροποιημένη και συμπεριληπτική διδασκαλία στο μάθημα της γλώσσας της Ε΄ τάξης
A digital self - study course for primary education teachers on differentiated and inclusive instruction in the 5th grade language class

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμπερίληψη ; Ψηφιακό μάθημα ; Μικρομάθηση ; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ; DigCompEdu ; Google Classroom ; UDLΠερίληψη
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την κατάρτισή τους στη διαφοροποιημένη και συμπεριληπτική διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας στην Ε΄ τάξη. Μέσω της χρήσης ψηφιακών εργαλείων, όπως τα Google Form, Padlet, Book Creator, Mentimeter, Canva, Genially, Vocaroo, E-me και Google Docs, και της μικρομάθησης, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες για να προσαρμόζουν το περιεχόμενο, τη διαδικασία και το προϊόν της μάθησης στις ατομικές ανάγκες των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Το μάθημα ενσωματώνει τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (UDL), προωθώντας την παροχή πολλαπλών μέσων αναπαράστασης, έκφρασης και εμπλοκής, για να διασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Επιπλέον, ενσωματώνονται πόροι από τα ebooks του βιβλίου Γλώσσας Ε΄ Δημοτικού (Βιβλίο Μαθητή Α/Β/Γ Τεύχος και Τετράδιο Εργασιών Α Τεύχος), ενώ η πλατφόρμα Google Classroom υποστηρίζει την υλοποίηση των μικρομαθημάτων.
Οι μαθησιακοί στόχοι περιλαμβάνουν την αναγνώριση αρχών συμπερίληψης και UDL, τον εντοπισμό εμποδίων συμμετοχής, το σχεδιασμό διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου, τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για προσβάσιμες δραστηριότητες και τη συνεργασία με γονείς και συναδέλφους. Εργαλεία όπως Pixton, WordArt, Kahoot και TTS Maker παρουσιάζονται μέσω video tutorials, χωρίς να χρησιμοποιούνται άμεσα. Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, όπως ανατροφοδότηση και ποσοστά ολοκλήρωσης, για να επαληθευτεί η αποτελεσματικότητά του. Παρέχοντας εφαρμόσιμες λύσεις για την ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών, η εργασία ενισχύει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.


