Σχεδίαση και ανάπτυξη ψηφιακού μαθήματος για την καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας και την πρόληψη επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) των εκπαιδευτικών
Design and development of a digital course for the cultivation of mental resilience and the prevention of burnout in teachers

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψυχική ανθεκτικότητα ; Επαγγελματική εξουθένωση ; Εκπαιδευτικοί ; Μικρομάθηση ; Ψηφιακή εκπαίδευση ; Αυτοφροντίδα ; Αυτογνωσία ; ΑυτοσυμπόνιαΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, όπου οι ρυθμοί είναι ολοένα και πιο έντονοι και οι απαιτήσεις της κοινωνίας αυξάνονται, είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν μέτρα πρόληψης στον χώρο της εκπαίδευσης, ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να προστατεύουν τον εαυτό τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος που εστιάζει στην καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας και στην πρόληψη της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout). Το μάθημα περιλαμβάνει τέσσερα μικρομαθήματα, τα οποία εστιάζουν στην κατανόηση της έννοιας και των αιτιών του burnout, στην αναγνώριση της ψυχικής ανθεκτικότητας και των παραγόντων που τη στηρίζουν, στην αξιοποίηση στρατηγικών πρόληψης και τεχνικών διαχείρισης άγχους, καθώς και στη διαμόρφωση ενός απλού προσωπικού πλάνου ανθεκτικότητας. Ο σχεδιασμός του Μικρομαθήματος στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, προσφέροντας πρακτικά εργαλεία αυτορρύθμισης και αυτοφροντίδας μέσα από την ευελιξία της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση εργαλείων όπως το Google Classroom, η e-me, το Genially, το Canva και το H5P ενισχύει τη διαδραστικότητα και συμβάλλει σε μια πιο προσωπική και συμμετοχική μαθησιακή εμπειρία. Η εργασία φιλοδοξεί να προσφέρει ένα πρότυπο ψηφιακού μαθήματος που λειτουργεί ως πρακτικό και βιώσιμο εργαλείο επιμόρφωσης, βοηθώντας τους εκπαιδευτικούς να καλλιεργήσουν ανθεκτικότητα, να προλαμβάνουν την επαγγελματική εξουθένωση και να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στις προκλήσεις της σχολικής καθημερινότητας.


