Ψηφιακό μάθημα για την “Ενεργό συμμετοχή του πολίτη στα κοινά μέσω ψηφιακών υπηρεσιών” ενηλίκων
A digital self-study course on “Active civic participation through digital services” for adults

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακή iκανότητα ; Ενεργός συμμετοχή στα κοινά ; ΜικρομάθησηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός πλήρους online Ψηφιακού μαθήματος, ασύγχρονης και αυτορυθμιζόμενης μορφής, με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ικανότητας «Ενεργός Συμμετοχή στα Κοινά» (Ικανότητα 2.3 του Eυρωπαϊκού πλαισίου DigComp 2.2) σε επίπεδο επάρκειας Βασικό 2. Η αναγκαιότητα καλλιέργειας της συγκεκριμένης ικανότητας αναδεικνύεται από την κεντρική θέση που καταλαμβάνουν οι ψηφιακές υπηρεσίες στην καθημερινότητα, καθώς και από τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Το ψηφιακό μάθημα σχεδιάστηκε με βάση την προσέγγιση της μικρομάθησης, ώστε η μάθηση να γίνεται μέσω σύντομων και στοχευμένων ενοτήτων, διευκολύνοντας την αφομοίωση της γνώσης από αρχάριους ενήλικες. Το περιεχόμενο οργανώθηκε σε τέσσερα μικρομαθήματα και υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα Google Classroom, αξιοποιώντας πολυτροπικά ψηφιακά μέσα (παρουσιάσεις, βίντεο, κουίζ, σενάρια προσομοίωσης, δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και φόρουμ συζητήσεων). Οι τεχνικές ενεργού μάθησης που εφαρμόστηκαν στόχευαν στη δημιουργία θετικών μαθησιακών εμπειριών και στην ενίσχυση της αυτονομίας των εκπαιδευομένων.
Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιήθηκε με βάση προκαθορισμένα κριτήρια εκπαιδευτικού σχεδιασμού, αναδεικνύοντας την πληρότητα, τη σαφήνεια και την καταλληλότητά του για το επίπεδο στο οποίο απευθύνεται. Τέλος, διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις για τη μελλοντική βελτίωση του μαθήματος, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ποιότητας και της προσβασιμότητας της μαθησιακής εμπειρίας.


