| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Τζογάνη, Στέλλα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T10:31:28Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T10:31:28Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18322 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός πλήρους online Ψηφιακού μαθήματος, ασύγχρονης και αυτορυθμιζόμενης μορφής, με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ικανότητας «Ενεργός Συμμετοχή στα Κοινά» (Ικανότητα 2.3 του Eυρωπαϊκού πλαισίου DigComp 2.2) σε επίπεδο επάρκειας Βασικό 2. Η αναγκαιότητα καλλιέργειας της συγκεκριμένης ικανότητας αναδεικνύεται από την κεντρική θέση που καταλαμβάνουν οι ψηφιακές υπηρεσίες στην καθημερινότητα, καθώς και από τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Το ψηφιακό μάθημα σχεδιάστηκε με βάση την προσέγγιση της μικρομάθησης, ώστε η μάθηση να γίνεται μέσω σύντομων και στοχευμένων ενοτήτων, διευκολύνοντας την αφομοίωση της γνώσης από αρχάριους ενήλικες. Το περιεχόμενο οργανώθηκε σε τέσσερα μικρομαθήματα και υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα Google Classroom, αξιοποιώντας πολυτροπικά ψηφιακά μέσα (παρουσιάσεις, βίντεο, κουίζ, σενάρια προσομοίωσης, δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και φόρουμ συζητήσεων). Οι τεχνικές ενεργού μάθησης που εφαρμόστηκαν στόχευαν στη δημιουργία θετικών μαθησιακών εμπειριών και στην ενίσχυση της αυτονομίας των εκπαιδευομένων.
Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιήθηκε με βάση προκαθορισμένα κριτήρια εκπαιδευτικού σχεδιασμού, αναδεικνύοντας την πληρότητα, τη σαφήνεια και την καταλληλότητά του για το επίπεδο στο οποίο απευθύνεται. Τέλος, διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις για τη μελλοντική βελτίωση του μαθήματος, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ποιότητας και της προσβασιμότητας της μαθησιακής εμπειρίας. | el |
| dc.format.extent | 396 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για την “Ενεργό συμμετοχή του πολίτη στα κοινά μέσω ψηφιακών υπηρεσιών” ενηλίκων | el |
| dc.title.alternative | A digital self-study course on “Active civic participation through digital services” for adults | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the design and development of a complete online digital course, asynchronous and self-paced in form, with the aim of strengthening the digital competence “Active Participation in Society” (Competence 2.3 of the DigComp 2.2 European framework) at Basic Level 2. The necessity of cultivating this specific competence is highlighted by the central role that digital services occupy in everyday life, as well as by the importance of citizens’ active participation in the process of digital governance.
The digital course was designed on the basis of the microlearning approach, so that learning takes place through short and targeted units, facilitating the assimilation of knowledge by beginner adults. The content was organized into four micro-lessons and implemented on the Google Classroom platform, making use of multimodal digital media (presentations, videos, quizzes, simulation scenarios, self-assessment activities, and discussion forums). The active learning techniques that were applied aimed to create positive learning experiences and to strengthen learners’ autonomy.
The evaluation of the course was carried out on the basis of predefined instructional design criteria, highlighting its completeness, clarity, and suitability for the level to which it is addressed. Finally, conclusions and proposals are formulated for the future improvement of the course, with the aim of further enhancing the quality and accessibility of the learning experience. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή iκανότητα | el |
| dc.subject.keyword | Ενεργός συμμετοχή στα κοινά | el |
| dc.subject.keyword | Μικρομάθηση | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |