Διαδικτυακό μάθημα σχεδιασμού βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων για δασκάλους
An online self-study course for designing experiental educational expeditions for teachers

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιωματική μάθηση ; Εκπαιδευτικές επισκέψεις ; Ψηφιακό μάθημα ; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών ; Google Classroom ; Εικονικές περιηγήσεις ; Τοπο-κεντρική μάθηση ; Place-based learning ; Μάθηση μέσω προσφοράς ; Service learning ; Μάθηση στην ύπαιθρο ; Outdoor learning ; Ταξιδιωτική παιδαγωγική ; Travel pedagogyΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση του ψηφιακού μαθήματος «Το Σχολείο Ταξιδεύει: Οδηγός Σχεδιασμού Βιωματικών Εκπαιδευτικών Επισκέψεων για Δασκάλους», το οποίο στοχεύει στην κατάρτιση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων. Το μάθημα δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπου απουσιάζει μια αντίστοιχη, προσαρμοσμένη επιμορφωτική πρόταση.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του βασίζεται στις αρχές της Βιωματικής Μάθησης (Κύκλος του Kolb) και της Μικρο-μάθησης. Η δομή του μαθήματος αντικατοπτρίζει συνειδητά τις φάσεις της βιωματικής μάθησης, οργανώνοντας το περιεχόμενο σε ένα μοντέλο τριών σταδίων (Πριν, Κατά τη Διάρκεια και Μετά την επίσκεψη), το οποίο εφαρμόζεται τόσο σε φυσικές όσο και σε ψηφιακές εκπαιδευτικές επισκέψεις Το μάθημα υιοθετεί μια συνθετική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τέσσερις παιδαγωγικές προσεγγισεις: Υπαίθρια Μάθηση, Τοπο-κεντρική Μάθηση, Μάθηση μέσω Προσφοράς και Ταξιδιωτική Παιδαγωγική, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εργαλειοθήκη στους εκπαιδευτικούς. Για την υλοποίησή του επιλέχθηκε η πλατφόρμα Google Classroom, λόγω της ευρείας εξοικείωσής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Συμπερασματικά, η εργασία προσφέρει μια ολοκληρωμένη, πρακτική και παιδαγωγικά άρτια λύση επαγγελματικής ανάπτυξης. Παρέχει το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές δεξιότητες για τη δημιουργία ουσιαστικών μαθησιακών εμπειριών. Η εργασία περιλαμβάνει επίσης μια ενδελεχή αυτοαξιολόγηση και προτείνει συγκεκριμένες συστάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις.


