Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαδικτυακό μάθημα σχεδιασμού βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων για δασκάλους

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΑρζουμανίδη, Άννα
dc.date.accessioned2025-11-04T06:52:32Z
dc.date.available2025-11-04T06:52:32Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18305
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση του ψηφιακού μαθήματος «Το Σχολείο Ταξιδεύει: Οδηγός Σχεδιασμού Βιωματικών Εκπαιδευτικών Επισκέψεων για Δασκάλους», το οποίο στοχεύει στην κατάρτιση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων. Το μάθημα δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπου απουσιάζει μια αντίστοιχη, προσαρμοσμένη επιμορφωτική πρόταση. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του βασίζεται στις αρχές της Βιωματικής Μάθησης (Κύκλος του Kolb) και της Μικρο-μάθησης. Η δομή του μαθήματος αντικατοπτρίζει συνειδητά τις φάσεις της βιωματικής μάθησης, οργανώνοντας το περιεχόμενο σε ένα μοντέλο τριών σταδίων (Πριν, Κατά τη Διάρκεια και Μετά την επίσκεψη), το οποίο εφαρμόζεται τόσο σε φυσικές όσο και σε ψηφιακές εκπαιδευτικές επισκέψεις Το μάθημα υιοθετεί μια συνθετική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τέσσερις παιδαγωγικές προσεγγισεις: Υπαίθρια Μάθηση, Τοπο-κεντρική Μάθηση, Μάθηση μέσω Προσφοράς και Ταξιδιωτική Παιδαγωγική, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εργαλειοθήκη στους εκπαιδευτικούς. Για την υλοποίησή του επιλέχθηκε η πλατφόρμα Google Classroom, λόγω της ευρείας εξοικείωσής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Συμπερασματικά, η εργασία προσφέρει μια ολοκληρωμένη, πρακτική και παιδαγωγικά άρτια λύση επαγγελματικής ανάπτυξης. Παρέχει το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές δεξιότητες για τη δημιουργία ουσιαστικών μαθησιακών εμπειριών. Η εργασία περιλαμβάνει επίσης μια ενδελεχή αυτοαξιολόγηση και προτείνει συγκεκριμένες συστάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις.el
dc.format.extent473el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔιαδικτυακό μάθημα σχεδιασμού βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων για δασκάλουςel
dc.title.alternativeAn online self-study course for designing experiental educational expeditions for teachersel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master’s thesis presents the design, development, and implementation of the digital course "The School Travels: A Guide to Designing Experiential Educational Expeditions for Teachers," which aims to train educators in designing experiential educational visits. The course was created to fill a significant gap in the Greek educational reality, where a corresponding, adapted training proposal is absent. Its instructional design is based on the principles of Experiential Learning (Kolb's Cycle) and Micro-learning. The course structure consciously reflects the phases of experiential learning, organising the content into a three-stage model (Before, During, and After the visit), which is applied to both physical and digital educational visits. The course adopts a synthetic approach, incorporating four pedagogical strategies: Outdoor Learning, Place-Based Learning, Service Learning, and Travel Pedagogy, thus offering a comprehensive toolkit to educators. The Google Classroom platform was chosen for its implementation due to its widespread familiarity in the Greek educational environment. In conclusion, the thesis offers a complete, practical, and pedagogically sound professional development solution. It provides the necessary theoretical framework and practical skills for creating meaningful learning experiences. The paper also includes a thorough self-evaluation of the course and proposes specific recommendations for future improvements.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΒιωματική μάθησηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικές επισκέψειςel
dc.subject.keywordΨηφιακό μάθημαel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικώνel
dc.subject.keywordGoogle Classroomel
dc.subject.keywordΕικονικές περιηγήσειςel
dc.subject.keywordΤοπο-κεντρική μάθησηel
dc.subject.keywordPlace-based learningel
dc.subject.keywordΜάθηση μέσω προσφοράςel
dc.subject.keywordService learningel
dc.subject.keywordΜάθηση στην ύπαιθροel
dc.subject.keywordOutdoor learningel
dc.subject.keywordΤαξιδιωτική παιδαγωγικήel
dc.subject.keywordTravel pedagogyel
dc.date.defense2025-10-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»