| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Αρζουμανίδη, Άννα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T06:52:32Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T06:52:32Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18305 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση του ψηφιακού μαθήματος «Το Σχολείο Ταξιδεύει: Οδηγός Σχεδιασμού Βιωματικών Εκπαιδευτικών Επισκέψεων για Δασκάλους», το οποίο στοχεύει στην κατάρτιση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων. Το μάθημα δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπου απουσιάζει μια αντίστοιχη, προσαρμοσμένη επιμορφωτική πρόταση.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του βασίζεται στις αρχές της Βιωματικής Μάθησης (Κύκλος του Kolb) και της Μικρο-μάθησης. Η δομή του μαθήματος αντικατοπτρίζει συνειδητά τις φάσεις της βιωματικής μάθησης, οργανώνοντας το περιεχόμενο σε ένα μοντέλο τριών σταδίων (Πριν, Κατά τη Διάρκεια και Μετά την επίσκεψη), το οποίο εφαρμόζεται τόσο σε φυσικές όσο και σε ψηφιακές εκπαιδευτικές επισκέψεις Το μάθημα υιοθετεί μια συνθετική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τέσσερις παιδαγωγικές προσεγγισεις: Υπαίθρια Μάθηση, Τοπο-κεντρική Μάθηση, Μάθηση μέσω Προσφοράς και Ταξιδιωτική Παιδαγωγική, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εργαλειοθήκη στους εκπαιδευτικούς. Για την υλοποίησή του επιλέχθηκε η πλατφόρμα Google Classroom, λόγω της ευρείας εξοικείωσής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Συμπερασματικά, η εργασία προσφέρει μια ολοκληρωμένη, πρακτική και παιδαγωγικά άρτια λύση επαγγελματικής ανάπτυξης. Παρέχει το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές δεξιότητες για τη δημιουργία ουσιαστικών μαθησιακών εμπειριών. Η εργασία περιλαμβάνει επίσης μια ενδελεχή αυτοαξιολόγηση και προτείνει συγκεκριμένες συστάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις. | el |
| dc.format.extent | 473 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Διαδικτυακό μάθημα σχεδιασμού βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων για δασκάλους | el |
| dc.title.alternative | An online self-study course for designing experiental educational expeditions for teachers | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This master’s thesis presents the design, development, and implementation of the digital course "The School Travels: A Guide to Designing Experiential Educational Expeditions for Teachers," which aims to train educators in designing experiential educational visits. The course was created to fill a significant gap in the Greek educational reality, where a corresponding, adapted training proposal is absent.
Its instructional design is based on the principles of Experiential Learning (Kolb's Cycle) and Micro-learning. The course structure consciously reflects the phases of experiential learning, organising the content into a three-stage model (Before, During, and After the visit), which is applied to both physical and digital educational visits. The course adopts a synthetic approach, incorporating four pedagogical strategies: Outdoor Learning, Place-Based Learning, Service Learning, and Travel Pedagogy, thus offering a comprehensive toolkit to educators. The Google Classroom platform was chosen for its implementation due to its widespread familiarity in the Greek educational environment.
In conclusion, the thesis offers a complete, practical, and pedagogically sound professional development solution. It provides the necessary theoretical framework and practical skills for creating meaningful learning experiences. The paper also includes a thorough self-evaluation of the course and proposes specific recommendations for future improvements. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Βιωματική μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές επισκέψεις | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακό μάθημα | el |
| dc.subject.keyword | Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών | el |
| dc.subject.keyword | Google Classroom | el |
| dc.subject.keyword | Εικονικές περιηγήσεις | el |
| dc.subject.keyword | Τοπο-κεντρική μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Place-based learning | el |
| dc.subject.keyword | Μάθηση μέσω προσφοράς | el |
| dc.subject.keyword | Service learning | el |
| dc.subject.keyword | Μάθηση στην ύπαιθρο | el |
| dc.subject.keyword | Outdoor learning | el |
| dc.subject.keyword | Ταξιδιωτική παιδαγωγική | el |
| dc.subject.keyword | Travel pedagogy | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |