Μελέτη των ναυτικών ατυχημάτων με χρήση στατιστικών τεχνικών και μηχανικής μάθησης

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναυτικά ατυχήματα ; Μηχανική μάθηση ; Στατιστικές τεχνικές ; Λογιστική παλινδρόμηση ; Δέντρα απόφασης ; ΣυσταδοποίησηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην πρόβλεψη της ύπαρξης θανάτων σε
περιστατικά ναυτικών ατυχημάτων, αξιοποιώντας δεδομένα από το Transportation Safety Board
of Canada (TSB). Η μεθοδολογία βασίζεται στη λογιστική παλινδρόμηση, στα δέντρα απόφα
σης (CART) και στη συσταδοποίηση. Η επιλογή και η αξιολόγηση των μεταβλητών πραγμα
τοποιείται με ANOVA (Deviance χ²), έλεγχο πολυσυγγραμμικότητας (VIF) και ελέγχους λό
γου πιθανοφανειών, ενώ η επίδοση αποτιμάται με ROC–AUC, πίνακα σύγχυσης, AIC/BIC και
έλεγχο Hosmer–Lemeshow. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ως σημαντικούς παράγοντες της
έκβασης τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τις συνθήκες πλοήγησης και το πλαίσιο του
συμβάντος (π.χ. καιρικές/θαλάσσιες συνθήκες, ορατότητα, άνεμος, τύπος/περιοχή συμβάντος,
τύπος πλοίου, αριθμός πλοηγών), βάσει της ερμηνείας και εκτιμήσεων των OddsRatio και της
στατιστικής σημαντικότητας τωμ μεταβλητών. Η διερεύνηση μέσω συσταδοποίησης έδειξε πε
ριορισμένη διαχωρισιμότητα, υποδεικνύοντας πιθανή χρησιμότητα διαφορετικών αλγορίθμων
πχ βάσει πυκνότητας (DBSCAN/OPTICS) σε μελλοντική εργασία. Συνολικά, η εργασία συνει
σφέρει στη βαθύτερη κατανόηση των αιτιών των θαλάσσιων ατυχημάτων και στην ενίσχυση
της πρόληψής τους.


