Ψηφιακό μάθημα για την διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας & αποτυπώματος βάσει του πλαισίου DigComp 2.2
An online self-study course for managing digital identity & footprint based on the DigComp framework 2.2

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακή ταυτότητα ; Ψηφιακό αποτύπωμα ; MOOCs ; Μικρομάθηση ; DigComp 2.2Περίληψη
Σε μια εποχή όπου το ψηφιακό μας αποτύπωμα και η ταυτότητά μας διαμορφώνονται διαρκώς, η ανάγκη για προηγμένη, στρατηγική διαχείριση της διαδικτυακής μας παρουσίας έχει καταστεί πρωταρχική. Ενώ ο βασικός ψηφιακός γραμματισμός είναι ευρέως διαδεδομένος, υπάρχει ένα σημαντικό κενό στην καλλιέργεια εξελιγμένων ικανοτήτων, ιδιαίτερα εκείνων που περιγράφονται στα ανώτερα επίπεδα επάρκειας (5-6) του ευρωπαϊκού πλαισίου DigComp 2.2 (Ικανότητα 2.6). Αυτή η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αντιμετωπίζει άμεσα αυτό το κενό προτείνοντας μια νέα παιδαγωγική λύση προσαρμοσμένη στον σύγχρονο ενήλικο εκπαιδευόμενο.
Πυρήνας αυτής της εργασίας είναι ο λεπτομερής αρχιτεκτονικός σχεδιασμός ενός μίνι ψηφιακού μαθήματος, ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού μοντέλου που συνεργάζεται με την επεκτασιμότητα και την προσβασιμότητα ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος με την εστιασμένη, εύπεπτη μορφή της μικρομάθησης. Έχοντας διάρκεια 14 ωρών, έχει σχεδιαστεί σκόπιμα ώστε να ενισχύσει την συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να μετριάσει την γνωστική υπερφόρτωση, καθιστώντας την απόκτηση σύνθετων δεξιοτήτων πιο αποτελεσματική για τα σημερινά πολυάσχολα άτομα.
Αυτό το ταξίδι κινείται πέρα από τις στοιχειώδεις έννοιες της διαδικτυακής ασφάλειας, εστιάζοντας αντ' αυτών στις δεξιότητες υψηλότερης τάξης που απαιτούνται για την στρατηγική ψηφιακή πολιτειότητα. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται όχι μόνο να προστατεύουν την ψηφιακή τους ταυτότητα αλλά και να την αξιολογούν κριτικά σε διάφορα πλαίσια, να ενισχύουν προληπτικά την επαγγελματική και προσωπική τους φήμη και τελικά να μεταμορφώνουν την ψηφιακή τους παρουσία ώστε να ευθυγραμμίζεται με τους εξελισσόμενους στόχους και αξίες τους. Το πρόγραμμα σπουδών ενσωματώνει πρακτικές εφαρμογές σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης φήμης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και των σημασιολογικών προφίλ (semantic web profiles). Τα μαθησιακά αποτελέσματα αξιολογούνται αυστηρά μέσω ενός συνδυασμού διαμορφωτικών και αθροιστικών μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων πρακτικών εργασιών, λιστών ελέγχου αυτοαξιολόγησης και φόρουμ προβληματισμού, διασφαλίζοντας μια βαθιά και εφαρμόσιμη κατανόηση. Αυτή η διατριβή προσφέρει ένα ισχυρό και αναπαραγώγιμο μοντέλο για την ενδυνάμωση των πολιτών να πλοηγούνται στο ψηφιακό οικοσύστημα με αυτοπεποίθηση, δράση και προνοητικότητα.


