Show simple item record

Ψηφιακό μάθημα για την διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας & αποτυπώματος βάσει του πλαισίου DigComp 2.2

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓαβρίνας, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2025-11-03T13:59:25Z
dc.date.available2025-11-03T13:59:25Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18283
dc.description.abstractΣε μια εποχή όπου το ψηφιακό μας αποτύπωμα και η ταυτότητά μας διαμορφώνονται διαρκώς, η ανάγκη για προηγμένη, στρατηγική διαχείριση της διαδικτυακής μας παρουσίας έχει καταστεί πρωταρχική. Ενώ ο βασικός ψηφιακός γραμματισμός είναι ευρέως διαδεδομένος, υπάρχει ένα σημαντικό κενό στην καλλιέργεια εξελιγμένων ικανοτήτων, ιδιαίτερα εκείνων που περιγράφονται στα ανώτερα επίπεδα επάρκειας (5-6) του ευρωπαϊκού πλαισίου DigComp 2.2 (Ικανότητα 2.6). Αυτή η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αντιμετωπίζει άμεσα αυτό το κενό προτείνοντας μια νέα παιδαγωγική λύση προσαρμοσμένη στον σύγχρονο ενήλικο εκπαιδευόμενο. Πυρήνας αυτής της εργασίας είναι ο λεπτομερής αρχιτεκτονικός σχεδιασμός ενός μίνι ψηφιακού μαθήματος, ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού μοντέλου που συνεργάζεται με την επεκτασιμότητα και την προσβασιμότητα ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος με την εστιασμένη, εύπεπτη μορφή της μικρομάθησης. Έχοντας διάρκεια 14 ωρών, έχει σχεδιαστεί σκόπιμα ώστε να ενισχύσει την συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να μετριάσει την γνωστική υπερφόρτωση, καθιστώντας την απόκτηση σύνθετων δεξιοτήτων πιο αποτελεσματική για τα σημερινά πολυάσχολα άτομα. Αυτό το ταξίδι κινείται πέρα από τις στοιχειώδεις έννοιες της διαδικτυακής ασφάλειας, εστιάζοντας αντ' αυτών στις δεξιότητες υψηλότερης τάξης που απαιτούνται για την στρατηγική ψηφιακή πολιτειότητα. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται όχι μόνο να προστατεύουν την ψηφιακή τους ταυτότητα αλλά και να την αξιολογούν κριτικά σε διάφορα πλαίσια, να ενισχύουν προληπτικά την επαγγελματική και προσωπική τους φήμη και τελικά να μεταμορφώνουν την ψηφιακή τους παρουσία ώστε να ευθυγραμμίζεται με τους εξελισσόμενους στόχους και αξίες τους. Το πρόγραμμα σπουδών ενσωματώνει πρακτικές εφαρμογές σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης φήμης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και των σημασιολογικών προφίλ (semantic web profiles). Τα μαθησιακά αποτελέσματα αξιολογούνται αυστηρά μέσω ενός συνδυασμού διαμορφωτικών και αθροιστικών μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων πρακτικών εργασιών, λιστών ελέγχου αυτοαξιολόγησης και φόρουμ προβληματισμού, διασφαλίζοντας μια βαθιά και εφαρμόσιμη κατανόηση. Αυτή η διατριβή προσφέρει ένα ισχυρό και αναπαραγώγιμο μοντέλο για την ενδυνάμωση των πολιτών να πλοηγούνται στο ψηφιακό οικοσύστημα με αυτοπεποίθηση, δράση και προνοητικότητα.el
dc.format.extent493el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για την διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας & αποτυπώματος βάσει του πλαισίου DigComp 2.2el
dc.title.alternativeAn online self-study course for managing digital identity & footprint based on the DigComp framework 2.2el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn an era where our digital footprint and identity are perpetually being shaped, the need for advanced, strategic management of our online presence has become paramount. While basic digital literacy is widespread, a significant gap exists in the cultivation of sophisticated competencies, particularly those outlined in the upper proficiency levels (5-6) of the European DigComp 2.2 framework (Competence 2.6). This thesis directly addresses this gap by proposing a novel pedagogical solution tailored for the modern adult learner. The core of this work is the detailed architectural design of a micro-MOOC, an innovative educational model that synergizes the scalability and accessibility of a Massive Open Online Course with the focused, digestible format of microlearning. This approach is intentionally crafted to enhance learner engagement and mitigate cognitive overload, making the acquisition of complex skills more effective for today's busy individuals. The resulting 14-hour online course is structured around a series of micro-lessons that guide learners through a comprehensive developmental journey. This journey moves beyond rudimentary concepts of online safety, focusing instead on the higher-order skills required for strategic digital citizenship. Participants are trained to not only protect their digital identity but also to critically evaluate it across various contexts, proactively enhance their professional and personal reputation, and eventually transform their digital presence to align with their evolving goals and values. The curriculum integrates practical applications of contemporary digital tools, including AI-based reputation management and semantic web profiles. Learning outcomes are rigorously assessed through a blend of formative and summative methods, including practical assignments, self-assessment checklists, and reflection forums, ensuring a deep and applicable understanding. This thesis offers a robust and replicable model for empowering citizens to navigate the digital ecosystem with confidence, agency, and foresight.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακή ταυτότηταel
dc.subject.keywordΨηφιακό αποτύπωμαel
dc.subject.keywordMOOCsel
dc.subject.keywordΜικρομάθησηel
dc.subject.keywordDigComp 2.2el
dc.date.defense2025-10-20


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»