Ψηφιακό μάθημα για την ανάπτυξη βασικών ψηφιακών ικανοτήτων σε εκπαιδευτικούς της προσχολικής αγωγής
A digital course for developing basic digital skills in preschool teachers

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακό μάθημα ; Βασικές ψηφιακές ικανότητες ; Εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας ; Εφαρμογές γραφείουΠερίληψη
Στο πλαίσιο των σύγχρονων εκπαιδευτικών πολιτικών, προωθούνται ενεργά πρωτοβουλίες και οδηγίες για την ενίσχυση των ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ψηφιακής παιδείας όχι μόνο ως βασικό θεμέλιο για την ποιότητα της μάθησης αλλά και ως σημαντικό εργαλείο για την ατομική τους εξέλιξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
Στόχος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού μαθήματος το οποίο ενισχύει τις βασικές ψηφιακές ικανότητες εκπαιδευτικών και επαγγελματιών προσχολικής αγωγής. Το μάθημα ακολουθεί τη φιλοσοφία του μικρο-μαθήματος και αποτελείται από την εισαγωγή, τέσσερα μικρο-μαθήματα και την τελική εξέταση. Με αυτήν τη δομή, παρέχεται ευελιξία στη μάθηση και δυνατότητα σταδιακής απορρόφησης του περιεχομένου. Τα μαθησιακά αποτελέσματα εστιάζουν στην ικανότητα των εκπαιδευομένων να διαχειρίζονται και να οργανώνουν ψηφιακά αρχεία και να χρησιμοποιούν βασικές εφαρμογές του Microsoft Office, όπως το MS Word, MS Excel και MS PowerPoint. Μέσω του μαθήματος, οι εκπαιδευόμενοι εξοικειώνονται με την ορθή χρήση αυτών των εργαλείων, διευκολύνοντας τόσο τις καθημερινές τους εργασίες όσο και τη διαδικασία της μάθησης. Η μεθοδολογία υλοποίησης περιλαμβάνει διαδραστικές παρουσιάσεις, στοχευμένες δραστηριότητες επίδειξης και εξάσκησης και ποικιλία ψηφιακών εργαλείων, υποστηρίζοντας την ενεργή συμμετοχή και την κριτική σκέψη. Το περιβάλλον του Google Classroom επιτρέπει την οργανωμένη παρουσίαση του υλικού, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη εκπαιδευτική εμπειρία.
Τέλος, το μάθημα προσφέρει πρακτικές γνώσεις με άμεση εφαρμογή, στοχεύοντας στην αύξηση της ψηφιακής επάρκειας των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, στοιχείο απαραίτητο για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σημερινή ψηφιακή εποχή.


