| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Σιμιντζή, Χριστίνα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-03T13:23:54Z | |
| dc.date.available | 2025-11-03T13:23:54Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18281 | |
| dc.description.abstract | Στο πλαίσιο των σύγχρονων εκπαιδευτικών πολιτικών, προωθούνται ενεργά πρωτοβουλίες και οδηγίες για την ενίσχυση των ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ψηφιακής παιδείας όχι μόνο ως βασικό θεμέλιο για την ποιότητα της μάθησης αλλά και ως σημαντικό εργαλείο για την ατομική τους εξέλιξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
Στόχος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού μαθήματος το οποίο ενισχύει τις βασικές ψηφιακές ικανότητες εκπαιδευτικών και επαγγελματιών προσχολικής αγωγής. Το μάθημα ακολουθεί τη φιλοσοφία του μικρο-μαθήματος και αποτελείται από την εισαγωγή, τέσσερα μικρο-μαθήματα και την τελική εξέταση. Με αυτήν τη δομή, παρέχεται ευελιξία στη μάθηση και δυνατότητα σταδιακής απορρόφησης του περιεχομένου. Τα μαθησιακά αποτελέσματα εστιάζουν στην ικανότητα των εκπαιδευομένων να διαχειρίζονται και να οργανώνουν ψηφιακά αρχεία και να χρησιμοποιούν βασικές εφαρμογές του Microsoft Office, όπως το MS Word, MS Excel και MS PowerPoint. Μέσω του μαθήματος, οι εκπαιδευόμενοι εξοικειώνονται με την ορθή χρήση αυτών των εργαλείων, διευκολύνοντας τόσο τις καθημερινές τους εργασίες όσο και τη διαδικασία της μάθησης. Η μεθοδολογία υλοποίησης περιλαμβάνει διαδραστικές παρουσιάσεις, στοχευμένες δραστηριότητες επίδειξης και εξάσκησης και ποικιλία ψηφιακών εργαλείων, υποστηρίζοντας την ενεργή συμμετοχή και την κριτική σκέψη. Το περιβάλλον του Google Classroom επιτρέπει την οργανωμένη παρουσίαση του υλικού, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη εκπαιδευτική εμπειρία.
Τέλος, το μάθημα προσφέρει πρακτικές γνώσεις με άμεση εφαρμογή, στοχεύοντας στην αύξηση της ψηφιακής επάρκειας των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, στοιχείο απαραίτητο για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σημερινή ψηφιακή εποχή. | el |
| dc.format.extent | 396 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για την ανάπτυξη βασικών ψηφιακών ικανοτήτων σε εκπαιδευτικούς της προσχολικής αγωγής | el |
| dc.title.alternative | A digital course for developing basic digital skills in preschool teachers | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | Within the framework of modern educational policies, initiatives and guidelines are actively promoted to enhance teachers' digital skills, recognizing the importance of digital literacy not only as a fundamental basis for the quality of learning but also as a significant tool for their individual development and professional advancement.
The aim of this Master's Thesis is to create a digital course that enhances the basic digital skills of preschool teachers and professionals. The course follows microlearning philosophy and consists of an introduction, four micro-lessons, and a final exam. With this structure, flexibility in learning is provided, along with the ability to gradually absorb the content. The learning outcomes focus on the trainees' ability to manage and organize digital files and use basic Microsoft Office applications such as MS Word, MS Excel, and MS PowerPoint. Through the course, learners become familiar with the proper use of these tools, facilitating both their daily tasks and the learning process. The implementation methodology includes interactive presentations, targeted demonstration and practice activities, and a variety of digital tools, supporting active participation and critical thinking. The Google Classroom environment allows for the organized presentation of materials, creating a comprehensive and enjoyable educational experience.
Finally, the course offers practical knowledge with immediate application, aiming to increase the digital literacy of preschool teachers, an essential element for the qualitative upgrading of the educational process in today's digital age. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακό μάθημα | el |
| dc.subject.keyword | Βασικές ψηφιακές ικανότητες | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας | el |
| dc.subject.keyword | Εφαρμογές γραφείου | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |