Ψηφιακό Μάθημα για την «Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την Ανάπτυξη Δημιουργικών Ικανοτήτων για μαθητές ΣΤ' τάξης Δημοτικού»
A Digital Self-study Course for "Introduction to Artificial Intelligence and the Development of Creative Skills for students of 6th grade Elementary School"

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση ; Ψηφιακό μάθημα ; Δημοτικό ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Μικρο-μαθήματαΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών μου στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηλεκτρονική Μάθηση» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ο τίτλος της εργασίας είναι «Ψηφιακό Μάθημα για την: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την ανάπτυξη δημιουργικών ικανοτήτων για μαθητές ΣΤ’ τάξης δημοτικού».
Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσε η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης και η αυξανόμενη παρουσία της στην καθημερινή ζωή τα τελευταία χρόνια, η οποία προβάλει την ανάγκη για απόκτηση σχετικών γνώσεων και καλλιέργειας δεξιοτήτων από τις μικρές ηλικίες. Επίσης, η έλλειψη ενσωμάτωσης της ΤΝ ως αντικειμένου διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή του θέματος της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Η εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη ενός ασύγχρονου αυτοδύναμου ψηφιακού μαθήματος εξωσχολικής δραστηριότητας για μαθητές ΣΤ’ τάξης δημοτικού, με στόχο την εισαγωγή τους σε βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης, την βαθιά κατανόηση της ασφαλούς χρήσης και την ανάπτυξη δημιουργικών ικανοτήτων. Η ανάπτυξη του μαθήματος έγινε στην πλατφόρμα Google Classroom και περιλαμβάνει διαδραστικό υλικό μελέτης και δραστηριότητες, οι οποίες αναπτύσσουν και ενισχύουν την κριτική σκέψη των μαθητών και τη δημιουργικότητά τους.
Η διάρθρωση του ψηφιακού μαθήματος αποτελείται από μία εισαγωγή, τέσσερα μικρο-μαθήματα και μία τελική αξιολόγηση, τα οποία παρουσιάζονται με παιγνιώδη τρόπο με στόχο τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και την ενίσχυση της συμμετοχής τους. Το μάθημα ακολουθεί τις σχεδιαστικές αρχές της μικρο-μάθησης και στα επιμέρους μικρο-μαθήματα αναπτύσσεται και αξιολογείται η επίτευξη δύο μαθησιακών αποτελεσμάτων. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του δωρεάν μαθήματος και της ελληνικής γλώσσας στο περιβάλλον διεπαφής, καθιστούν το μάθημα ένα προσιτό εκπαιδευτικό εργαλείο για την εισαγωγή των μαθητών στον συναρπαστικό κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης.


