| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Αντωνοπούλου, Ανδριάνα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-03T11:07:13Z | |
| dc.date.available | 2025-11-03T11:07:13Z | |
| dc.date.issued | 2025-10-16 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18273 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών μου στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηλεκτρονική Μάθηση» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ο τίτλος της εργασίας είναι «Ψηφιακό Μάθημα για την: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την ανάπτυξη δημιουργικών ικανοτήτων για μαθητές ΣΤ’ τάξης δημοτικού».
Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσε η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης και η αυξανόμενη παρουσία της στην καθημερινή ζωή τα τελευταία χρόνια, η οποία προβάλει την ανάγκη για απόκτηση σχετικών γνώσεων και καλλιέργειας δεξιοτήτων από τις μικρές ηλικίες. Επίσης, η έλλειψη ενσωμάτωσης της ΤΝ ως αντικειμένου διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή του θέματος της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Η εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη ενός ασύγχρονου αυτοδύναμου ψηφιακού μαθήματος εξωσχολικής δραστηριότητας για μαθητές ΣΤ’ τάξης δημοτικού, με στόχο την εισαγωγή τους σε βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης, την βαθιά κατανόηση της ασφαλούς χρήσης και την ανάπτυξη δημιουργικών ικανοτήτων. Η ανάπτυξη του μαθήματος έγινε στην πλατφόρμα Google Classroom και περιλαμβάνει διαδραστικό υλικό μελέτης και δραστηριότητες, οι οποίες αναπτύσσουν και ενισχύουν την κριτική σκέψη των μαθητών και τη δημιουργικότητά τους.
Η διάρθρωση του ψηφιακού μαθήματος αποτελείται από μία εισαγωγή, τέσσερα μικρο-μαθήματα και μία τελική αξιολόγηση, τα οποία παρουσιάζονται με παιγνιώδη τρόπο με στόχο τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και την ενίσχυση της συμμετοχής τους. Το μάθημα ακολουθεί τις σχεδιαστικές αρχές της μικρο-μάθησης και στα επιμέρους μικρο-μαθήματα αναπτύσσεται και αξιολογείται η επίτευξη δύο μαθησιακών αποτελεσμάτων. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του δωρεάν μαθήματος και της ελληνικής γλώσσας στο περιβάλλον διεπαφής, καθιστούν το μάθημα ένα προσιτό εκπαιδευτικό εργαλείο για την εισαγωγή των μαθητών στον συναρπαστικό κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης. | el |
| dc.format.extent | 443 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό Μάθημα για την «Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την Ανάπτυξη Δημιουργικών Ικανοτήτων για μαθητές ΣΤ' τάξης Δημοτικού» | el |
| dc.title.alternative | A Digital Self-study Course for "Introduction to Artificial Intelligence and the Development of Creative Skills for students of 6th grade Elementary School" | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This postgraduate thesis was written as part of my studies in the Master’s Program in «E-Learning» at the Department of Digital Systems, University of Piraeus. The title of the thesis is «Design, Development and Evaluation of a Digital Course: Introduction to Artificial Intelligence and the development of creative skills for sixth-grade primary school students».
The choice of the topic was motivated by the rapid development of Artificial Intelligence and its increasing presence in everyday life in recent years, highlighting the need for acquiring relevant knowledge and developing skills from an early age. Furthermore, the absence of integrating Artificial Intelligence as a subject in primary education constituted a decisive factor in the selection of the topic for the present thesis.
This study focuses on the design and development of an asynchronous self-contained digital course for extracurricular activities aimed at sixth-grade primary school students, with the aim of introducing them to fundamental concepts of Artificial Intelligence, fostering a deep understanding of its safe use, and promoting the development of creative skills. The course was developed on the Google Classroom platform and includes interactive study materials and activities that enhance both students’ critical thinking and creativity.
The structure of the digital course consists of an introduction, four micro-lessons and a final assessment, all presented in a playful manner to maintain students’ interest and encourage participation. The course follows the design principles of microlearning, and within the individual micro-lessons, the achievement of two learning outcomes is developed and assessed. All of this, combined with the features of being a free course and having a Greek-language interface, makes the course an accessible educational tool for introducing students to the fascinating world of Artificial Intelligence. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακό μάθημα | el |
| dc.subject.keyword | Δημοτικό | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μαθήματα | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |