Σύστημα προσομοίωσης βασισμένο στο Monte Carlo Tree Search για αυτοματοποιημένο σχεδιασμό στρατηγικών παιχνιδιού : μελέτη περίπτωσης στην πολυδιάστατη τρίλιζα
Monte Carlo Tree Search–based simulator for automatic game strategy design : an application on the game of multi-dimensional tic-tac-toe

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Monte Carlo Tree Search (MCTS) ; Decision-making algorithms ; Artificial intelligenceΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει την εφαρμογή και την πειραματική αξιολόγηση του
αλγορίθμου Monte Carlo Tree Search (MCTS) στο παιχνίδι της Τρίλιζας (tic-tac-toe). Στόχος είναι
η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ποιότητα λήψης αποφάσεων και στο υπολογιστικό
κόστος, με έμφαση σε παραμέτρους όπως ο αριθμός προσομοιώσεων και ο συντελεστής
εξερεύνησης. Η μελέτη περιλαμβάνει συγκριτικά πειράματα MCTS έναντι τυχαίου παίκτη και
ανθρώπινου αντιπάλου, τόσο σε κλασική διάταξη 3×3 όσο και σε μεγαλύτερο πίνακα 5×5, με
καταγραφή μετρικών απόδοσης (χρόνος απόκρισης, χρήση CPU, μνήμης) και στατιστικών
αποτελεσμάτων (ποσοστά νικών, ισοπαλιών, ήττων). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο MCTS
υπερέχει απόλυτα έναντι μη στρατηγικών αντιπάλων ακόμη και με περιορισμένες
προσομοιώσεις, ενώ απέναντι σε ανθρώπινους παίκτες και σε πιο σύνθετα περιβάλλοντα
απαιτείται μεγαλύτερο πλήθος προσομοιώσεων για ανταγωνιστική απόδοση. Η εργασία
καταλήγει σε συμπεράσματα για την αποδοτικότητα και τα όρια του MCTS και προτείνει
μελλοντικές επεκτάσεις σε πιο σύνθετα περιβάλλοντα λήψης αποφάσεων.


