Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας : οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης
Utilizing Artificial Intelligence (AI) in teaching ancient Greek : visualization and gamification of language learning

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Αρχαία ελληνική γλώσσα ; Εκπαίδευση ; Οπτικοποίηση ; ΔιδασκαλίαΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει τις παιδαγωγικές δυνατότητες που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, με έμφαση στην οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης. Μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση που συνδυάζει τη φιλολογία, τη γλωσσολογία, την παιδαγωγική, τη φιλοσοφία και την τεχνολογία, επιχειρείται η ανάπτυξη μιας καινοτόμου διδακτικής πρότασης, ικανής να ανανεώσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να μετατρέψει τη μάθηση σε μια βιωματική και δημιουργική διαδικασία. Στο επίκεντρο τίθεται η διερεύνηση της αρχαίας ελληνικής ως γλώσσας που μπορεί να ενεργοποιήσει εργαλεία παραγωγής εικόνων, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το DALL·E, για την οπτικοποίηση σύνθετων ή αφηρημένων εννοιών. Η ερευνητική εργασία αποδεικνύει ότι η ελληνική γλώσσα, ως φορέας πολιτισμού και σκέψης, έχει τη δυνατότητα να αναπλαισιωθεί δυναμικά μέσω της τεχνολογίας και να αποκτήσει σύγχρονη διδακτική αξία στο πλαίσιο ενός σχολείου του μέλλοντος.