dc.contributor.advisor | Δουληγέρης, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Καλάργυρου, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2025-09-01T13:33:33Z | |
dc.date.available | 2025-09-01T13:33:33Z | |
dc.date.issued | 2025-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18081 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει τις παιδαγωγικές δυνατότητες που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, με έμφαση στην οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης. Μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση που συνδυάζει τη φιλολογία, τη γλωσσολογία, την παιδαγωγική, τη φιλοσοφία και την τεχνολογία, επιχειρείται η ανάπτυξη μιας καινοτόμου διδακτικής πρότασης, ικανής να ανανεώσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να μετατρέψει τη μάθηση σε μια βιωματική και δημιουργική διαδικασία. Στο επίκεντρο τίθεται η διερεύνηση της αρχαίας ελληνικής ως γλώσσας που μπορεί να ενεργοποιήσει εργαλεία παραγωγής εικόνων, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το DALL·E, για την οπτικοποίηση σύνθετων ή αφηρημένων εννοιών. Η ερευνητική εργασία αποδεικνύει ότι η ελληνική γλώσσα, ως φορέας πολιτισμού και σκέψης, έχει τη δυνατότητα να αναπλαισιωθεί δυναμικά μέσω της τεχνολογίας και να αποκτήσει σύγχρονη διδακτική αξία στο πλαίσιο ενός σχολείου του μέλλοντος. | el |
dc.format.extent | 106 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας : οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης | el |
dc.title.alternative | Utilizing Artificial Intelligence (AI) in teaching ancient Greek : visualization and gamification of language learning | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This postgraduate dissertation investigates the pedagogical potential of integrating Artificial Intelligence (AI) into the teaching of Ancient Greek, with a focus on the visualization and gamification of language learning. Adopting an interdisciplinary approach that brings together philology, linguistics, pedagogy, philosophy, and technology, it proposes an innovative didactic model aimed at renewing student interest and transforming language learning into a creative and experiential process. Central to the study is the exploration of Ancient Greek as a language capable of activating image-generation tools powered by AI, such as DALL·E, producing visual content that enhances the comprehension of complex or abstract concepts. The research demonstrates that the Greek language, as a bearer of culture and thought, has the potential to be dynamically reframed through technology and to acquire contemporary educational relevance within the context of the school of the future. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Αρχαία ελληνική γλώσσα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Οπτικοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Διδασκαλία | el |
dc.date.defense | 2025-07-30 | |