Show simple item record

Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας : οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης

dc.contributor.advisorΔουληγέρης, Χρήστος
dc.contributor.authorΚαλάργυρου, Άννα
dc.date.accessioned2025-09-01T13:33:33Z
dc.date.available2025-09-01T13:33:33Z
dc.date.issued2025-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18081
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει τις παιδαγωγικές δυνατότητες που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, με έμφαση στην οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησης. Μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση που συνδυάζει τη φιλολογία, τη γλωσσολογία, την παιδαγωγική, τη φιλοσοφία και την τεχνολογία, επιχειρείται η ανάπτυξη μιας καινοτόμου διδακτικής πρότασης, ικανής να ανανεώσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να μετατρέψει τη μάθηση σε μια βιωματική και δημιουργική διαδικασία. Στο επίκεντρο τίθεται η διερεύνηση της αρχαίας ελληνικής ως γλώσσας που μπορεί να ενεργοποιήσει εργαλεία παραγωγής εικόνων, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το DALL·E, για την οπτικοποίηση σύνθετων ή αφηρημένων εννοιών. Η ερευνητική εργασία αποδεικνύει ότι η ελληνική γλώσσα, ως φορέας πολιτισμού και σκέψης, έχει τη δυνατότητα να αναπλαισιωθεί δυναμικά μέσω της τεχνολογίας και να αποκτήσει σύγχρονη διδακτική αξία στο πλαίσιο ενός σχολείου του μέλλοντος.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας : οπτικοποίηση και παιχνιδοποίηση της γλωσσικής μάθησηςel
dc.title.alternativeUtilizing Artificial Intelligence (AI) in teaching ancient Greek : visualization and gamification of language learningel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThis postgraduate dissertation investigates the pedagogical potential of integrating Artificial Intelligence (AI) into the teaching of Ancient Greek, with a focus on the visualization and gamification of language learning. Adopting an interdisciplinary approach that brings together philology, linguistics, pedagogy, philosophy, and technology, it proposes an innovative didactic model aimed at renewing student interest and transforming language learning into a creative and experiential process. Central to the study is the exploration of Ancient Greek as a language capable of activating image-generation tools powered by AI, such as DALL·E, producing visual content that enhances the comprehension of complex or abstract concepts. The research demonstrates that the Greek language, as a bearer of culture and thought, has the potential to be dynamically reframed through technology and to acquire contemporary educational relevance within the context of the school of the future.el
dc.contributor.masterΨηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίεςel
dc.subject.keywordΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΑρχαία ελληνική γλώσσαel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΟπτικοποίησηel
dc.subject.keywordΔιδασκαλίαel
dc.date.defense2025-07-30


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»