Η επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη στρατηγική των τουριστικών καταλυμάτων : μελέτη περίπτωσης Hilton
The impact of digital transformation on the strategy of tourist accommodation : Hilton case study
Master Thesis
Συγγραφέας
Χανιώτη, Αλεξάνδρα Αντωνία
Ημερομηνία
2025-01-30Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Τεχνολογία ; Τουρισμός ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Διαδικτυακές κριτικές ; Διαδικτυακά συστήματα κρατήσεων ; e-Tourism ; m-Tourism ; Ψηφιακές στρατηγικές ; Εμπειρία πελάτηΠερίληψη
Πόνημα της παρούσας εργασίας, είναι η ανάλυση της σημασίας του ψηφιακού
μετασχηματισμού και της συμβολής του στη στρατηγική των τουριστικών
καταλυμάτων. Ως οδηγός για τα ανωτέρω επιλέχθηκε η εταιρεία Hilton, χάρη στην
ηγετική της θέση στον κλάδο της φιλοξενίας και την επιτυχή και ομαλή ψηφιακή της
προσαρμογή. Πιο αναλυτικά, η εργασία εστιάζει στις αλλαγές που επιφέρει ο τελευταίος
στις επιχειρησιακές στρατηγικές, στις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που
αναδύονται στην αγορά, όπως επίσης και στις βέλτιστες πρακτικές που χαρίζουν το
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις. Παράλληλα, με τη χρήση εμπειρικών
δεδομένων και τη μελέτη περίπτωσης της Hilton, ως χρήσιμα εργαλεία, η εργασία
προσπαθεί να αποσαφηνίσεις αρχικά, τα κίνητρα που ωθούν τις επιχειρήσεις στον
ψηφιακό τους μετασχηματισμό, αλλά και τις παραμέτρους που επηρεάζουν την επιτυχή
εφαρμογή του στα τουριστικά καταλύματα, αναδεικνύοντας στρατηγικές κατευθύνσεις
για τη βέλτιστη αξιοποίηση του τελευταίου, στο σύγχρονο άκρως ανταγωνιστικό και
συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τελευταίος αλλά εξίσου
σημαντικός στόχος της μελέτης αυτής, είναι να αναδειχθεί η σημασία του ψηφιακού
μετασχηματισμού ως επιτακτικού εργαλείου για την αντιμετώπιση των σύγχρονων
προκλήσεων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τη διασφάλιση βιωσιμότητας και
ανάπτυξης των τουριστικών καταλυμάτων στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.