Αξιολόγηση διαδικτυακών εκπαιδευτικών πλατφορμών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Evaluation of online educational platforms for secondary education

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Εκπαιδευτικές πλατφόρμες ; Ασφάλεια δεδομένων ; Πληροφορική ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην αξιολόγηση διάφορων υφιστάμενων εκπαιδευτικών πλατφορμών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στο μάθημα της Πληροφορικής. Αρχικά, παρουσιάζονται οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και η σημασία τους στη σύγχρονη εκπαίδευση, καθώς και οι βασικές αρχές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η οποία φαίνεται να ανθίζει με εκθετικό ρυθμό, ειδικά μετά την περίοδο της πανδημίας Covid-19. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η ανάλυση και αξιολόγηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πλατφορμών με βάση ορισμένα κριτήρια, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες – παιδαγωγικά, τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά. Κάποια παραδείγματα των κριτηρίων όπως η ευχρηστία, η διαδραστικότητα και τα εργαλεία ανατροφοδότησης των μαθητών, δείχνουν το δρόμο για την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα τέτοιων πλατφορμών και τον τρόπο που μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η εργασία συμπληρώνεται με την ανάπτυξη και το σχεδιασμό μιας προσαρμοσμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας για τη διδασκαλία της Πληροφορικής της Γ’ Λυκείου, χρησιμοποιώντας το Google Classroom. Η πλατφόρμα θα σχεδιαστεί με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας, επιδιώκοντας βασικά την εύκολη οργάνωση και διαχείριση του υλικού του μαθήματος, με διαδραστικό περιεχόμενο και δυνατότητες ανάθεσης εργασιών και βαθμολόγησης μαθητών.
Μέσω της παρούσας μελέτης και ανάλυσης, στόχος είναι η συμβολή στην εξέλιξη της διαδικτυακής εκπαίδευσης και ειδικότερα στον τρόπο που η Πληροφορική διδάσκεται αποτελεσματικά μέσω ενός ψηφιακού περιβάλλοντος. Η συνεισφορά της εργασίας έγκειται τόσο στην κριτική ανάλυση των υφιστάμενων εναλλακτικών, όσο και στην πρακτική εφαρμογή μέσω μίας προσαρμοσμένης πλατφόρμας, η οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο για μελλοντικές βελτιώσεις και υποστήριξη της διαδικασίας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, τονίζοντας τη σημασία της προστασίας των χρηστών σε τέτοια ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης.