dc.contributor.advisor | Πολέμη, Δέσποινα | |
dc.contributor.author | Καλαχάνης, Άγγελος | |
dc.date.accessioned | 2025-04-28T14:04:01Z | |
dc.date.available | 2025-04-28T14:04:01Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17692 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην αξιολόγηση διάφορων υφιστάμενων εκπαιδευτικών πλατφορμών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στο μάθημα της Πληροφορικής. Αρχικά, παρουσιάζονται οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και η σημασία τους στη σύγχρονη εκπαίδευση, καθώς και οι βασικές αρχές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η οποία φαίνεται να ανθίζει με εκθετικό ρυθμό, ειδικά μετά την περίοδο της πανδημίας Covid-19. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η ανάλυση και αξιολόγηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πλατφορμών με βάση ορισμένα κριτήρια, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες – παιδαγωγικά, τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά. Κάποια παραδείγματα των κριτηρίων όπως η ευχρηστία, η διαδραστικότητα και τα εργαλεία ανατροφοδότησης των μαθητών, δείχνουν το δρόμο για την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα τέτοιων πλατφορμών και τον τρόπο που μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η εργασία συμπληρώνεται με την ανάπτυξη και το σχεδιασμό μιας προσαρμοσμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας για τη διδασκαλία της Πληροφορικής της Γ’ Λυκείου, χρησιμοποιώντας το Google Classroom. Η πλατφόρμα θα σχεδιαστεί με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας, επιδιώκοντας βασικά την εύκολη οργάνωση και διαχείριση του υλικού του μαθήματος, με διαδραστικό περιεχόμενο και δυνατότητες ανάθεσης εργασιών και βαθμολόγησης μαθητών.
Μέσω της παρούσας μελέτης και ανάλυσης, στόχος είναι η συμβολή στην εξέλιξη της διαδικτυακής εκπαίδευσης και ειδικότερα στον τρόπο που η Πληροφορική διδάσκεται αποτελεσματικά μέσω ενός ψηφιακού περιβάλλοντος. Η συνεισφορά της εργασίας έγκειται τόσο στην κριτική ανάλυση των υφιστάμενων εναλλακτικών, όσο και στην πρακτική εφαρμογή μέσω μίας προσαρμοσμένης πλατφόρμας, η οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο για μελλοντικές βελτιώσεις και υποστήριξη της διαδικασίας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, τονίζοντας τη σημασία της προστασίας των χρηστών σε τέτοια ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης. | el |
dc.format.extent | 92 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Αξιολόγηση διαδικτυακών εκπαιδευτικών πλατφορμών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Evaluation of online educational platforms for secondary education | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the evaluation of various existing educational platforms for distance learning in secondary education, with particular emphasis on the subject of Informatics. Initially, it introduces Information and Communication Technologies (ICT) and their importance in modern education, as well as the basic principles of distance learning, which seems to be flourishing rapidly, especially after the Covid-19 pandemic. This is followed by an analysis and evaluation of specific educational platforms based on a number of criteria, which are divided into four main categories - pedagogical, technical, functional and economic. Some examples of the criteria such as usability, interactivity and students’ evaluation tools lead to important conclusions about the effectiveness of such platforms and the way they can support the educational process.
The thesis is complemented by the development and design of a customized educational platform for teaching third grade Informatics, using Google Classroom. The platform will be designed to enhance the learning experience, basically seeking easy organization and management of the course, with interactive content and possibilities for assigning tasks and grading students.
Through this study and analysis, the aim is to contribute to the evolution of online education and in particular to the way that Computer Science is effectively taught through a digital environment. The contribution of the thesis lies in both the critical analysis of existing alternatives and the practical application through a customized platform, which can be used as a model for future improvements and further support in distance learning. At the same time, special emphasis is placed on the security of personal data, while highlighting the importance of user protection in such digital learning environments. | el |
dc.subject.keyword | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές πλατφόρμες | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια δεδομένων | el |
dc.subject.keyword | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2025-02 | |