Ηγεσία και κίνητρα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων
Leadership and the motivation to develop skills

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγετικές δεξιότητες ; Στόχοι ; Ικανότητες διαχείρισης ; Παρακίνηση ; Κίνητρα ; ΟργανισμοίΠερίληψη
Σε όλους τους τύπους οργανισμών, οι ηγέτες πρέπει να επικεντρωθούν στην αναβάθμιση των ηγετικών δεξιοτήτων. Αυτά θεωρούνται θεμελιώδη για την αποτελεσματική λειτουργία των οργανισμών. Οι ηγέτες γνωρίζουν καλά το γεγονός ότι
για να οδηγήσουν στην αποτελεσματική λειτουργία του οργανισμού, πρέπει να επικεντρωθούν στην αναβάθμιση αυτών των δεξιοτήτων σε όλη την εργασία τους. Οι διαφορετικοί τύποι ηγετικών δεξιοτήτων είναι η επικοινωνία, τα κίνητρα, η δημιουργικότητα, η θετικότητα, η ανάδραση, η ανάθεση, η αξιοπιστία, η εργασιακή ηθική, η ευσυνειδησία και η επίλυση διαφορών. Η εφαρμογή των ηγετικών δεξιοτήτων με αποτελεσματικό και ικανοποιητικό τρόπο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.
Ως εκ τούτου, οι ηγέτες πρέπει να επικεντρωθούν στην εξάσκηση αυτών των δεξιοτήτων σε όλη τη διάρκεια της εργασίας τους. Οι κύριοι τομείς που λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την ερευνητική εργασία είναι τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται οι
ηγέτες για την επίτευξη της επιτυχίας, η διαφοροποίηση μεταξύ των δεξιοτήτων διαχείρισης και των ηγετικών δεξιοτήτων, οι ηγετικές δεξιότητες και τα μέτρα για την αναβάθμιση των ηγετικών δεξιοτήτων.
Σκοπός: Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία ασχολείται με την ανάλυση της σχέσης μεταξύ της ηγεσίας και των παραγόντων που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων στους εργαζομένους. Ο στόχος της έρευνας είναι να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο
οι ηγετικές στρατηγικές επηρεάζουν την παρακίνηση των εργαζομένων για την απόκτηση νέων ικανοτήτων και την ενίσχυση της επαγγελματικής τους προόδου. Η μελέτη επικεντρώνεται σε διάφορους τύπους ηγεσίας και την επίδρασή τους στην
απόδοση και στη διαδικασία μάθησης των εργαζομένων.
Υλικό – μέθοδος: Για την επίτευξη του στόχου της, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με διαμοιρασμό ανώνυμων ερωτηματολογίων ως κύριο μέσο συλλογής των δεδομένων. Το δείγμα της μελέτης περιλαμβάνει εργαζόμενους από διάφορους τομείς, οι οποίοι κλήθηκαν να εκτιμήσουν τη σημασία της ηγεσίας στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και τα κίνητρα που προκύπτουν από τις ηγετικές πρακτικές. Το συνολικό δείγμα συμμετεχόντων Ν=107 άτομα. Η πλειοψηφία του δείγματος είναι άνδρες, καθώς και η ηλικιακή ομάδα που υπέρ εκπροσώπησε το δείγμα είναι 25-34 ετών. Οι απαντήσεις υποβλήθηκαν σε στατιστική ανάλυση προκειμένου να διευκρινιστούν οι σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για τη σύνδεση της ηγεσίας με την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Αποτελέσματα: Η ποσοτική έρευνα ανέδειξε τη σημαντική επίδραση της ηγεσίας στην επαγγελματική πρόοδο των εργαζομένων. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν μέσω των ερωτηματολογίων έδειξαν πως οι ηγετικές στρατηγικές ενισχύουν την παρακίνηση
των υπαλλήλων να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Παράλληλα, η ανάλυση των απαντήσεων υπογραμμίζει την εκτίμηση των εργαζομένων για τις ηγετικές πρακτικές που προάγουν τη μάθηση και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η στατιστική
επεξεργασία των δεδομένων βοήθησε στην κατανόηση των σχέσεων μεταξύ ηγεσίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων, προσφέροντας χρήσιμα ευρήματα για την εφαρμογή στρατηγικών που ενισχύουν την απόδοση στον επαγγελματικό τομέα.