Η τουριστική εμπειρία σε τεχνολογικά ώριμους προορισμούς : ο ρόλος των χαρακτηριστικών προορισμού και επισκεπτών

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Τουριστική ικανοποίηση ; Τεχνολογικά ώριμος προορισμόςΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τον μετασχηματιστικό ρόλο της τεχνολογίας στη διαμόρφωση της εμπειρίας επισκεπτών σε τεχνολογικά προηγμένους τουριστικούς προορισμούς. Καθώς οι ψηφιακές καινοτομίες επαναπροσδιορίζουν τον τομέα του τουρισμού, οι οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμών (DMOs) υιοθετούν προηγμένες στρατηγικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Παράλληλα, οι τουριστικοί προορισμοί και οι επισκέπτες του εξερευνούν την εφαρμογή και την χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως την επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, το ψηφιακό περιεχόμενο που παράγεται από χρήστες, και την συμπερίληψη online εφαρμογών στην τουριστική εμπειρία. Μέσω αυτών των εξελίξεων, ο τεχνολογικός μετασχηματισμός του τουρισμού δίνει νέα σημασία στα προ- και μετα-ταξιδιωτικά στάδια μιας τουριστικής εμπειρίας, τα οποία πλέων εμφανίζονται ως κρίσιμα για την συνολική ελκυστικότητα ενός προορισμού. Με τα προ- και μετα-ταξιδιωτικά στάδια να λαμβάνουν νέα προσοχή, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εξερεύνηση μεταβλητών που οδηγούν στην αύξηση των προ- και μετά-ταξιδιωτικών παραγόντων, και κατ’ επέκταση στην περαιτέρω ανάπτυξη των προορισμών και την ενημέρωση των οργανισμών που τους κατευθύνουν. Συγκεκριμένα, υποθέσαμε πως 5 μεταβλητές σχετικές με τον τουριστικό προορισμό και 5 μεταβλητές σχετικές με τους επισκέπτες θα έχουν θετική επίδραση σε 5 είδη προ- και μετα-ταξιδιωτικών παραγόντων. Οι υποθέσεις εξετάστηκαν με την χρήση ενός online ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από 156 Έλληνες συμμετέχοντες. Αναλύσεις πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης φανερώνουν πως η επιρροή μέσω ψηφιακών μέσων κατά το στάδιο της απόφασης, οι δυνατότητες των ψηφιακών μέσων και η μοναδικότητα είναι μεταβλητές ενός προορισμού που έχουν θετική επιρροή σε προ- και μετα-ταξιδιωτικούς παράγοντες. Παρομοίως, η ανάγκη για καινοτομία, δέσμευση και θετικό image αναδείχθηκαν ως σημαντικές μεταβλητές επισκέπτη για την αύξηση των προ- και μετά-ταξιδιωτικών παραγόντων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την επίδραση νέων τεχνολογιών στην ικανοποίηση των επισκεπτών, την αφοσίωσή τους στους προορισμούς και τις ευρύτερες επιπτώσεις για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη. Τέλος, τα αποτελέσματα φανερώνουν το περιθώριο ανάπτυξης των προορισμών καθώς και το επίπεδο εξοικείωσης των Ελλήνων τουριστών με την τουριστική τεχνολογία.