Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΖούνη, Γεωργία
dc.contributor.authorΜπαριτάκη, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2025-03-13T13:32:32Z
dc.date.available2025-03-13T13:32:32Z
dc.date.issued2025-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17549
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη εξετάζει τον μετασχηματιστικό ρόλο της τεχνολογίας στη διαμόρφωση της εμπειρίας επισκεπτών σε τεχνολογικά προηγμένους τουριστικούς προορισμούς. Καθώς οι ψηφιακές καινοτομίες επαναπροσδιορίζουν τον τομέα του τουρισμού, οι οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμών (DMOs) υιοθετούν προηγμένες στρατηγικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Παράλληλα, οι τουριστικοί προορισμοί και οι επισκέπτες του εξερευνούν την εφαρμογή και την χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως την επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, το ψηφιακό περιεχόμενο που παράγεται από χρήστες, και την συμπερίληψη online εφαρμογών στην τουριστική εμπειρία. Μέσω αυτών των εξελίξεων, ο τεχνολογικός μετασχηματισμός του τουρισμού δίνει νέα σημασία στα προ- και μετα-ταξιδιωτικά στάδια μιας τουριστικής εμπειρίας, τα οποία πλέων εμφανίζονται ως κρίσιμα για την συνολική ελκυστικότητα ενός προορισμού. Με τα προ- και μετα-ταξιδιωτικά στάδια να λαμβάνουν νέα προσοχή, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εξερεύνηση μεταβλητών που οδηγούν στην αύξηση των προ- και μετά-ταξιδιωτικών παραγόντων, και κατ’ επέκταση στην περαιτέρω ανάπτυξη των προορισμών και την ενημέρωση των οργανισμών που τους κατευθύνουν. Συγκεκριμένα, υποθέσαμε πως 5 μεταβλητές σχετικές με τον τουριστικό προορισμό και 5 μεταβλητές σχετικές με τους επισκέπτες θα έχουν θετική επίδραση σε 5 είδη προ- και μετα-ταξιδιωτικών παραγόντων. Οι υποθέσεις εξετάστηκαν με την χρήση ενός online ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από 156 Έλληνες συμμετέχοντες. Αναλύσεις πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης φανερώνουν πως η επιρροή μέσω ψηφιακών μέσων κατά το στάδιο της απόφασης, οι δυνατότητες των ψηφιακών μέσων και η μοναδικότητα είναι μεταβλητές ενός προορισμού που έχουν θετική επιρροή σε προ- και μετα-ταξιδιωτικούς παράγοντες. Παρομοίως, η ανάγκη για καινοτομία, δέσμευση και θετικό image αναδείχθηκαν ως σημαντικές μεταβλητές επισκέπτη για την αύξηση των προ- και μετά-ταξιδιωτικών παραγόντων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την επίδραση νέων τεχνολογιών στην ικανοποίηση των επισκεπτών, την αφοσίωσή τους στους προορισμούς και τις ευρύτερες επιπτώσεις για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη. Τέλος, τα αποτελέσματα φανερώνουν το περιθώριο ανάπτυξης των προορισμών καθώς και το επίπεδο εξοικείωσης των Ελλήνων τουριστών με την τουριστική τεχνολογία.el
dc.format.extent74el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ τουριστική εμπειρία σε τεχνολογικά ώριμους προορισμούς : ο ρόλος των χαρακτηριστικών προορισμού και επισκεπτώνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThis study examines the transformative role of technology in shaping visitor experiences in technologically advanced tourist destinations. As digital innovations redefine the tourism sector, destination marketing organizations (DMOs) are adopting advanced strategies to remain competitive. At the same time, tourist destinations and their visitors are exploring the application and use of digital tools such as augmented and virtual reality, user-generated digital content, and the integration of online applications into the travel experience. Through these developments, the technological transformation of tourism gives new significance to the pre- and post-travel stages of a tourist experience, which now emerge as crucial for the overall attractiveness of a destination. As these stages gain increased attention, the purpose of this study was to explore the variables that contribute to the enhancement of pre- and post-travel factors, and consequently, to the further development of destinations and the improvement of the organizations that manage them. Specifically, we hypothesized that five variables related to the tourist destination and five variables related to visitors would have a positive impact on five types of pre- and post-travel factors. The hypotheses were tested using an online questionnaire completed by 156 Greek participants. Multiple linear regression analyses revealed that digital media influence during the decision-making stage, the capabilities of digital media, and uniqueness are destination-related variables that positively affect pre- and post-travel factors. Similarly, the need for innovation, engagement, and a positive image emerged as key visitor-related variables for enhancing pre- and post-travel factors. The findings highlight the impact of new technologies on visitor satisfaction, their commitment to destinations, and the broader implications for sustainable tourism development. Finally, the results indicate opportunities for destination growth as well as the level of familiarity of Greek tourists with tourism-related technology.el
dc.contributor.masterMBA Tourism Management - Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμούel
dc.subject.keywordΜάρκετινγκel
dc.subject.keywordΤουριστική ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΤεχνολογικά ώριμος προορισμόςel
dc.date.defense2025-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»