Συναισθηματική νοημοσύνη, ηγεσία & διοίκηση στο σχολικό περιβάλλον
Emotional intelligence, leadership & management in the school environment

Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαντωνοπούλου, Μαρία - Δέσποινα
Ημερομηνία
2025-02Επιβλέπων
Ψυλλάκη, ΜαρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Ηγεσία ; Διοίκηση ; Σχολείο ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Στην παρούσα βιβλιογραφία ανασκόπηση, γίνεται μια σφαιρική προσέγγιση του θέματος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, καθώς και της ηγεσίας αλλά και της διοίκησης κατά κύριο λόγο σε σχολικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται να οριστούν έννοιες, να γίνει ιστορική αναδρομή και να παρουσιαστεί η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στον επαγγελματικό χώρο και στην εκπαίδευση, καθώς και να επισημανθεί ποιος είναι ο ρόλος αυτής, στην επικοινωνία αλλά και στη διαχείριση των συγκρούσεων. Σε επόμενο βήμα επίσης, επισημαίνονται χαρακτηριστικά που καθιστούν μια σχολική ηγεσία αποτελεσματική, ενώ τονίζεται και η διαφορά μεταξύ ηγέτη και διευθυντή. Γίνεται κατανοητό, ποιος είναι ο ρόλος τόσο του διευθυντή, όσο και των εκπαιδευτικών στη διοίκηση του σχολείου, ενώ δίνεται και μια εικόνα για τη διεύθυνση σε αναπτυσσόμενες χώρες και ένα παράδειγμα ηγεσίας στην Ασία. Σαφώς, δε θα μπορούσαν να λείπουν από την εργασία οι αναφορές και οι πιθανές προκλήσεις σε μια σχολική διοίκηση. Βασικό μέλημα είναι να επισημανθεί η σχέση Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την ηγεσία και τη διοίκηση και η επίδραση αυτής στη λήψη αποφάσεων, ενώ για το τέλος παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης ενός δασκάλου με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη, η οποία έρχεται για να επιβεβαιώσει τα όσα έχουν γραφτεί.