dc.contributor.advisor | Ψυλλάκη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Παπαντωνοπούλου, Μαρία - Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2025-03-04T11:21:20Z | |
dc.date.available | 2025-03-04T11:21:20Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17522 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα βιβλιογραφία ανασκόπηση, γίνεται μια σφαιρική προσέγγιση του θέματος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, καθώς και της ηγεσίας αλλά και της διοίκησης κατά κύριο λόγο σε σχολικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται να οριστούν έννοιες, να γίνει ιστορική αναδρομή και να παρουσιαστεί η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στον επαγγελματικό χώρο και στην εκπαίδευση, καθώς και να επισημανθεί ποιος είναι ο ρόλος αυτής, στην επικοινωνία αλλά και στη διαχείριση των συγκρούσεων. Σε επόμενο βήμα επίσης, επισημαίνονται χαρακτηριστικά που καθιστούν μια σχολική ηγεσία αποτελεσματική, ενώ τονίζεται και η διαφορά μεταξύ ηγέτη και διευθυντή. Γίνεται κατανοητό, ποιος είναι ο ρόλος τόσο του διευθυντή, όσο και των εκπαιδευτικών στη διοίκηση του σχολείου, ενώ δίνεται και μια εικόνα για τη διεύθυνση σε αναπτυσσόμενες χώρες και ένα παράδειγμα ηγεσίας στην Ασία. Σαφώς, δε θα μπορούσαν να λείπουν από την εργασία οι αναφορές και οι πιθανές προκλήσεις σε μια σχολική διοίκηση. Βασικό μέλημα είναι να επισημανθεί η σχέση Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την ηγεσία και τη διοίκηση και η επίδραση αυτής στη λήψη αποφάσεων, ενώ για το τέλος παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης ενός δασκάλου με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη, η οποία έρχεται για να επιβεβαιώσει τα όσα έχουν γραφτεί. | el |
dc.format.extent | 57 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη, ηγεσία & διοίκηση στο σχολικό περιβάλλον | el |
dc.title.alternative | Emotional intelligence, leadership & management in the school environment | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In this bibliographical review, a comprehensive approach is taken on the topic of Emotional Intelligence, as well as leadership and administration primarily on the school setting. More specifically, it seeks to define concepts, provide a historical review and present the impact of Emotional Intelligence on professional environment and education, as well as to highlight its role in communication and conflict management. In the next step, characteristics that make school leadership effective are also highlighted, while the difference between a leader and a principal is emphasized as well. It is understood what the role of both the principal and the teachers in school administration is, while an image of management in developing countries and an example of leadership in Asia are also given. Clearly, the work could not be missing references and possible challenges in a school administration. The main members do not highlight the relationship of Emotional Intelligence with leadership and administration and its effect on reception, while at the end a case study of a teacher with high Emotional Intelligence is presented, which supports the findings discussed. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Σχολείο | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2025-03-04 | |