Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συναισθηματική νοημοσύνη, ηγεσία & διοίκηση στο σχολικό περιβάλλον

dc.contributor.advisorΨυλλάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΠαπαντωνοπούλου, Μαρία - Δέσποινα
dc.date.accessioned2025-03-04T11:21:20Z
dc.date.available2025-03-04T11:21:20Z
dc.date.issued2025-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17522
dc.description.abstractΣτην παρούσα βιβλιογραφία ανασκόπηση, γίνεται μια σφαιρική προσέγγιση του θέματος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, καθώς και της ηγεσίας αλλά και της διοίκησης κατά κύριο λόγο σε σχολικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται να οριστούν έννοιες, να γίνει ιστορική αναδρομή και να παρουσιαστεί η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στον επαγγελματικό χώρο και στην εκπαίδευση, καθώς και να επισημανθεί ποιος είναι ο ρόλος αυτής, στην επικοινωνία αλλά και στη διαχείριση των συγκρούσεων. Σε επόμενο βήμα επίσης, επισημαίνονται χαρακτηριστικά που καθιστούν μια σχολική ηγεσία αποτελεσματική, ενώ τονίζεται και η διαφορά μεταξύ ηγέτη και διευθυντή. Γίνεται κατανοητό, ποιος είναι ο ρόλος τόσο του διευθυντή, όσο και των εκπαιδευτικών στη διοίκηση του σχολείου, ενώ δίνεται και μια εικόνα για τη διεύθυνση σε αναπτυσσόμενες χώρες και ένα παράδειγμα ηγεσίας στην Ασία. Σαφώς, δε θα μπορούσαν να λείπουν από την εργασία οι αναφορές και οι πιθανές προκλήσεις σε μια σχολική διοίκηση. Βασικό μέλημα είναι να επισημανθεί η σχέση Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την ηγεσία και τη διοίκηση και η επίδραση αυτής στη λήψη αποφάσεων, ενώ για το τέλος παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης ενός δασκάλου με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη, η οποία έρχεται για να επιβεβαιώσει τα όσα έχουν γραφτεί.el
dc.format.extent57el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη, ηγεσία & διοίκηση στο σχολικό περιβάλλονel
dc.title.alternativeEmotional intelligence, leadership & management in the school environmentel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn this bibliographical review, a comprehensive approach is taken on the topic of Emotional Intelligence, as well as leadership and administration primarily on the school setting. More specifically, it seeks to define concepts, provide a historical review and present the impact of Emotional Intelligence on professional environment and education, as well as to highlight its role in communication and conflict management. In the next step, characteristics that make school leadership effective are also highlighted, while the difference between a leader and a principal is emphasized as well. It is understood what the role of both the principal and the teachers in school administration is, while an image of management in developing countries and an example of leadership in Asia are also given. Clearly, the work could not be missing references and possible challenges in a school administration. The main members do not highlight the relationship of Emotional Intelligence with leadership and administration and its effect on reception, while at the end a case study of a teacher with high Emotional Intelligence is presented, which supports the findings discussed.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΔιοίκησηel
dc.subject.keywordΣχολείοel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.date.defense2025-03-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»