Αξιοποίηση διαφορετικών στρατηγικών μάθησης για την σχεδίαση και την υλοποίηση mini-lessons σχετικά με τη διδακτέα ύλη του μαθήματος της Ιστορίας της Πρώτης (Α΄) τάξης του Ελληνικού Λυκείου
Use of different learning strategies designing and implementing mini-lessons related to the curriculum of the History course of the first (A) Grade of Senior High School in Greece

Master Thesis
Συγγραφέας
Παντολέων - Σταματάκου, Μυρσίνη
Ημερομηνία
2024-12Επιβλέπων
Ρετάλης, ΣυμεώνΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ιστορία ; Στρατηγικές μάθησης ; Ψηφιακές τεχνολογίες ; (Ελληνικό) Λύκειο ; Εκπαίδευση ; Mini-lessons ; Μαθητές ; Καθηγητές ; Ιστορικές πηγές ; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός και υλοποίηση ; Αξιολόγηση ; Μελλοντικές προοπτικέςΠερίληψη
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία αφορά στη χρησιμοποίηση ορισμένων
στρατηγικών μάθησης, με σκοπό την σχεδίαση και, στην συνέχεια, την υλοποίηση
ενδεικτικών παραδειγμάτων mini-lessons, σχετιζόμενα με την ύλη του μαθήματος της
Ιστορίας Α΄ Λυκείου, με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και, κατ' επέκταση,
τεχνολογιών. Η διδασκαλία της Ιστορίας συνιστά μία εκ των σημαντικότερων
προκλήσεων της εκπαίδευσης στην σύγχρονη εποχή. Είναι πασιφανές το γεγονός ότι ο
παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας της Ιστορίας προκαλεί πλήξη στους μαθητές και δεν
συμβάλλει στην προσέλκυση του ενδιαφέροντός τους για το αντικείμενό της. Υπάρχουν,
ωστόσο, στρατηγικές μάθησης, με την εφαρμογή των οποίων, δύναται να εκσυγχρονιστεί
ο τρόπος διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος και οι οποίες ενδείκνυνται για τον
σκοπό αυτό. Αμφότεροι μαθητές και καθηγητές πρόκειται να έχουν πολλαπλά οφέλη, με
την θέσπιση μίας καινοτόμου εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία θα εφοδιάσει και τις
δύο πλευρές με σημαντικές δεξιότητες, οι οποίες θα αποδειχθούν χρήσιμες για την
προσωπική βελτίωσή τους, καθώς και για το μέλλον της Εκπαίδευσης και, ιδίως, της
Ελληνικής, εγχείρημα το οποίο πρέπει να αποτελέσει στοίχημα για το σύνολο των
εκπαιδευτικών φορέων.