Διαδικτυακό πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για το σχεδιασμό μαθήματος & τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού
Online teacher training programme on the use of artificial intelligence tools for lesson planning & generative ai

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ; Εκπαίδευση ; Σχεδιασμός μαθήματος ; Artificial intelligence tools ; Education ; Lesson planningΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη σχεδίαση, ανάπτυξη κι αξιολόγηση ενός διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς με θέμα τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για το σχεδιασμό μαθήματος και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού. Το πρόγραμμα φιλοξενείται στην πλατφόρμα Google Classroom κι έχει σχεδιαστεί με σκοπό να παρέχει θεωρητική και πρακτική καθοδήγηση στους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα MagicSchool, Lessonplans.ai, Diffit και Learnt.ai. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποτελείται από έξι διδακτικές ενότητες : την εισαγωγή, τέσσερις ενότητες αφιερωμένες στα προαναφερθέντα εργαλεία και την τελική αξιολόγηση. Για την ενότητα της εισαγωγής δημιουργήθηκε ένα αρχείο με τις πληροφορίες του προγράμματος, ένα ερωτηματολόγιο διερεύνησης της πρότερης γνώσης των εκπαιδευομένων, μία δραστηριότητα συζήτησης και μία δραστηριότητα γνωριμίας. Για καθεμία από τις ενότητες που αφορούν τα τέσσερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν συνταχθεί οδηγοί μελέτης για κάθε εργαλείο, οι οποίοι περιλαμβάνουν εισαγωγικές πληροφορίες, παραδείγματα εφαρμογής, συμβουλές χρήσης, εκπαιδευτικά βίντεο και πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό. Επιπλέον, για καθεμία εκ των τεσσάρων ενοτήτων αναπτύχθηκε μία δραστηριότητα εξάσκησης, ένα ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης και μία δραστηριότητα συζήτησης. Για τις ανάγκες της τελικής αξιολόγησης δημιουργήθηκε μία ατομική και μία ομαδική δραστηριότητα εφαρμογής, ένα κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής κι ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος. Η διπλωματική εργασία, μέσω της δημιουργίας του διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος, φιλοδοξεί να ενισχύσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και τις δεξιότητες που χρειάζονται, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της διδασκαλίας. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας, πραγματοποιείται αξιολόγηση της πληρότητας του διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος, συγκριτική ανάλυσή του με αντίστοιχα προγράμματα και διατύπωση προτάσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωσή του.