dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Μπαρτζουλιάνου, Νικολέττα | |
dc.date.accessioned | 2025-02-18T12:41:10Z | |
dc.date.available | 2025-02-18T12:41:10Z | |
dc.date.issued | 2024-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17479 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη σχεδίαση, ανάπτυξη κι αξιολόγηση ενός διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς με θέμα τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για το σχεδιασμό μαθήματος και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού. Το πρόγραμμα φιλοξενείται στην πλατφόρμα Google Classroom κι έχει σχεδιαστεί με σκοπό να παρέχει θεωρητική και πρακτική καθοδήγηση στους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα MagicSchool, Lessonplans.ai, Diffit και Learnt.ai. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποτελείται από έξι διδακτικές ενότητες : την εισαγωγή, τέσσερις ενότητες αφιερωμένες στα προαναφερθέντα εργαλεία και την τελική αξιολόγηση. Για την ενότητα της εισαγωγής δημιουργήθηκε ένα αρχείο με τις πληροφορίες του προγράμματος, ένα ερωτηματολόγιο διερεύνησης της πρότερης γνώσης των εκπαιδευομένων, μία δραστηριότητα συζήτησης και μία δραστηριότητα γνωριμίας. Για καθεμία από τις ενότητες που αφορούν τα τέσσερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν συνταχθεί οδηγοί μελέτης για κάθε εργαλείο, οι οποίοι περιλαμβάνουν εισαγωγικές πληροφορίες, παραδείγματα εφαρμογής, συμβουλές χρήσης, εκπαιδευτικά βίντεο και πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό. Επιπλέον, για καθεμία εκ των τεσσάρων ενοτήτων αναπτύχθηκε μία δραστηριότητα εξάσκησης, ένα ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης και μία δραστηριότητα συζήτησης. Για τις ανάγκες της τελικής αξιολόγησης δημιουργήθηκε μία ατομική και μία ομαδική δραστηριότητα εφαρμογής, ένα κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής κι ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος. Η διπλωματική εργασία, μέσω της δημιουργίας του διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος, φιλοδοξεί να ενισχύσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και τις δεξιότητες που χρειάζονται, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της διδασκαλίας. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας, πραγματοποιείται αξιολόγηση της πληρότητας του διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος, συγκριτική ανάλυσή του με αντίστοιχα προγράμματα και διατύπωση προτάσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωσή του. | el |
dc.format.extent | 184 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Διαδικτυακό πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για το σχεδιασμό μαθήματος & τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού | el |
dc.title.alternative | Online teacher training programme on the use of artificial intelligence tools for lesson planning & generative ai | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis aims to design, develop and evaluate an online training program for teachers on the use of AI tools for lesson planning and generative ai. The program is hosted on the Google Classroom platform and is designed to provide theoretical and practical guidance to teachers on the use of modern AI tools such as MagicSchool, Lessonplans.ai, Diffit and Learnt.ai. More specifically, the project consists of six teaching modules : the introduction, four modules dedicated to the aforementioned tools and the final evaluation. For the introduction module a file with the program information, a questionnaire to explore the prior knowledge of the learners, a discussion activity and an introduction activity were created. For each of the modules concerning the four AI tools study guides have been prepared for each tool, including introductory information, application examples, usage tips, training videos and additional training material. In addition, for each of the four modules a practice activity, a self-assessment questionnaire and a discussion activity were developed. For the purposes of the final evaluation an individual and a group application activity, a multiple-choice question quiz and a program evaluation questionnaire were created. The thesis, through the creation of the online training program, aspires to enhance the use of artificial intelligence in education, providing teachers with the tools and skills they need to meet the modern demands of teaching. At the end of the thesis, the completeness of the online educational program is evaluated, a comparative analysis with similar programs is made and proposals for its further development and improvement are formulated. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Σχεδιασμός μαθήματος | el |
dc.subject.keyword | Artificial intelligence tools | el |
dc.subject.keyword | Education | el |
dc.subject.keyword | Lesson planning | el |
dc.date.defense | 2025-02-05 | |