dc.contributor.advisor | Κωνσταντόπουλος, Χαράλαμπος | |
dc.contributor.author | Σταύρος, Ηλίας | |
dc.date.accessioned | 2024-12-18T07:13:42Z | |
dc.date.available | 2024-12-18T07:13:42Z | |
dc.date.issued | 2024-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17266 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4689 | |
dc.description.abstract | Τα συστήματα διαμοιρασμού ποδηλάτων αποτελούν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές καθώς αποτελούν τον πλέον γρήγορο, οικονομικό και παράλληλα οικολογικό τρόπο επέκτασης της ακτίνας εξυπηρέτησης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στη σύγχρονη εκδοχή τους, το μοντέλο που υιοθετείται είναι η ελεύθερη κατανομή ποδηλάτων σε επιτρεπόμενους χώρους. Σε αυτή τη μορφή υλοποίησης, οι εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες διαμοιρασμού ποδηλάτων καλούνται να αντιμετωπίσουν την ασύμμετρη κατανομή ποδηλάτων, τη συμμόρφωση των οχημάτων με τις εκάστοτε διατάξεις, τη διαχείριση του επιπέδου εξυπηρέτησης σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής καθώς και την απόσυρση ενός οχήματος όταν αυτό δε θα είναι πλέον λειτουργικό. Στην εργασία αυτή επικεντρωνόμαστε στην απόσυρση των ποδηλάτων, με δεδομένη την ασύμμετρη κατανομή τους στο χώρο, που προκύπτει από το υιοθετούμενο μοντέλο λειτουργίας. Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει την απροθυμία που εκφράζουν οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών στην εκπλήρωση του παραπάνω, με αποτέλεσμα την αισθητή πτώση στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας που μπορεί να φτάσει και την αδυναμία εξυπηρέτησης. Αυτή η απροθυμία πηγάζει κυρίως από το γεγονός ότι οι μέχρι τώρα τεχνικές δεν αντιμετωπίζουν το επιπλέον εμπόδιο της ασύμμετρης κατανομής των αντικειμένων προς ανακύκλωση. Μία πρόταση που στοχεύει στην κατεύθυνση της ταχύτερης ανακύκλωσης οχημάτων, θα ήταν η παροχή κινήτρων σε ομάδες ατόμων που έχουν το χρόνο, τη θέληση και τα μέσα προκειμένου να λειτουργήσουν ως αρχική ομάδα συγκέντρωσης ποδηλάτων και στη συνέχεια η εταιρία να αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων που θα ολοκληρώσουν τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Επεκτείνοντας την παραπάνω σκέψη, ένα άμεσο ερώτημα που δημιουργείται, είναι η διαμόρφωση της πολιτικής πληρωμών, του κάθε μέλους της ομάδας, που συμμετέχει στον αρχικό κύκλο της συγκέντρωσης ποδηλάτων. Ως απάντηση στο παραπάνω ερώτημα προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα
σχεδιασμού της διαδικασίας ανακύκλωσης που περιέχει την τιμολογιακή πολιτική, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με την απόκριση του χρήστη. Επίσης παρέχεται ένα σύστημα που θα αναθέτει εργασίες μεταφοράς στον εκάστοτε χρήστη και τέλος μία διαδικασία για το τελικό στάδιο της ανακύκλωσης. | el |
dc.format.extent | 51 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σύστημα ανακύκλωσης σε υπηρεσία παροχής διαμοιρασμού ποδηλάτων με δυναμική τιμολόγηση πληθοπορισμού | el |
dc.title.alternative | Bike sharing recycling system using a dynamic crowdsourcing pricing policy | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | A growing number of cities are switching to bike sharing systems as a fast, economically efficient and greener extension to public transport, by providing last-mile transportation services. The modern version of bike sharing systems consist of freely distributed bicycles. Under this framework, companies that provide their services on this sector must deal with asymmetrical bike distribution, compliance with state rules, keeping a steady service level throughout a bike’s lifecycle and finally the withdrawal of a bike when it cannot function up to certain standards. In this thesis, we focus on the recycling of bikes, given the asymmetrical spatial distribution that occurs from the underlining business framework. Up to now, service providers have a rather
negative attitude towards dealing with bike recycling. This affects the quality of service in such a way that unavailability of bikes is not something uncommon. The root cause of the above-mentioned behavior is the fact that until now, recycling frameworks do not address spatial asymmetric distribution. A solid proposal to achieve a quicker recycling process would be the incentivization of people who have time, are willing to provide and have the proper vehicle to assist the first phase of the process. That is to gather bikes in small batches from various sites and after this phase, provider’s trucks can gather bikes from predetermined spots and finalize the process. A direct issue to be faced in this extension, would be the pricing policy of those incentives. For this, we propose a unified framework for the recycling process that includes the following. A pricing policy for the provided incentives that will dynamically change according to user interaction.
It also includes a task management system that fits the crowdsourcing model of actions that can be accomplished, plus a process to be followed by company trucks for the last phase of recycling process. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Σύστημα διαμοιρασμού ποδηλάτων | el |
dc.subject.keyword | Πληθοπορισμός | el |
dc.subject.keyword | Παροχή κινήτρων | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση | el |
dc.date.defense | 2024-12-09 | |