Αειφόρες πρακτικές μάρκετινγκ στον κλάδο της λιανικής πώλησης επίπλων - Η περίπτωση της IKEA
View/ Open
Keywords
Αειφόρες πρακτικές μάρκετινγκ ; Πράσινο μάρκετινγκ ; Πράσινα εμπορικά σήματα ; Στρατηγικές βιώσιμου μάρκετινγκ ; Αειφορία ; Βιωσιμότητα ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; ΙΚΕΑ ; Design for sustainability ; Κοινωνική ευθύνη ; Περιβαλλοντική διαχείριση ; Ανακύκλωση ; Καινοτομία ; Διαχείριση πελατειακών σχέσεων ; Εφοδιαστική αλυσίδα ; Λιανική πώληση επίπλων ; Επίπλωση ; Οικιακός εξοπλισμός ; Ανάλυση κύκλου ζωής προϊόντων ; Ανάλυση PESTLE ; Ανάλυση SWOT ; Ανάλυση 5 Δυνάμεων Porter ; Αλυσίδα αξίας ; Βιώσιμα προϊόνταAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αειφόρες πρακτικές μάρκετινγκ στον κλάδο της λιανικής πώλησης επίπλων, με έμφαση στην περίπτωση της IKEA. Ο κύριος σκοπός της μελέτης είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο η IKEA, μέσω της εφαρμογής στρατηγικών αειφορίας, έχει καταφέρει να συνδυάσει το μάρκετινγκ με τη βιωσιμότητα και να δημιουργήσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον παγκόσμιο χώρο της λιανικής πώλησης επίπλων.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι η μελέτη περίπτωσης. Περιλαμβάνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση των θεωριών αειφόρων πρακτικών μάρκετινγκ στον τομέα λιανικής πώλησης επίπλων, εμπειρική ανάλυση αρχών βιωσιμότητας, καινοτομιών και στρατηγικών σε όλο τον κύκλο ζωής επίπλων της ΙΚΕΑ, καθώς και η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος. Εξετάζεται η διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, καθώς και η συναισθηματική σύνδεση των καταναλωτών με τις αειφόρες μεθόδους. Η παρουσίαση της ΙΚΕΑ γίνεται με την ανάλυση του μείγματος μάρκετινγκ 7 P’s, της τμηματοποίησης – στόχευσης – τοποθέτησης – διαφοροποίησης, της SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) και της VRIO (Value, Rarity, Imitability, Organization), της PESTLE (Political, Economic, Social, Technological, Legal, Environmental) και των 5 δυνάμεων του Porter.
Τα βασικά συμπεράσματα της εργασίας αναδεικνύουν τη σημαντική επιρροή των πρακτικών αειφόρου ανάπτυξης στις στρατηγικές μάρκετινγκ της ΙΚΕΑ, καθώς και τη σημασία της βιωσιμότητας για τη μακροχρόνια επιτυχία της εταιρείας. Επιπλέον, προτείνονται βελτιώσεις και νέες κατευθύνσεις για την ενίσχυση της βιωσιμότητας στον τομέα του μάρκετινγκ, παρέχοντας πρακτικές προτάσεις για την εταιρεία και τον ευρύτερο κλάδο.