Διδακτική πρόταση για την εκπαίδευση της νεοελληνικής λογοτεχνίας στη μέση εκπαίδευση, με πρωτότυπες ψηφιακές εικόνες τεχνητής νοημοσύνης
Educational proposal for the course of modern Greek literature in secondary education, with artificial intelligence’s original digital images
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός πολιτισμός ; Καινοτόμοι τρόποι διδασκαλίας ; Νέες τεχνολογίες ; Εκπαίδευση ; Διδακτικοί τρόποι ; Ψηφιακότητα ; Νεοελληνική λογοτεχνία ; Νεοελληνική ποίηση ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Ψηφιακές εικόνες ; ΟπτικοποίησηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή είναι μια πρόταση διδασκαλίας της Νεοελληνικής λογοτεχνίας της Β’ Λυκείου Γενικής παιδείας, Ενιαίου λυκείου και συγκεκριμένα, της ενότητας «Νεότερη ποίηση» του σχολικού εγχειριδίου. Αυτή η πρόταση συμβαδίζει με τις νεότερες τεχνολογικές εξελίξεις και συγκεκριμένα, με την Τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, σε πάρα πολλούς τομείς. Επιλέξαμε τρεις εφαρμογές παραγωγής ψηφιακών εικόνων, τις οποίες μελετήσαμε, ελέγξαμε και εντέλει, δημιουργήσαμε τις ψηφιακές εικόνες που συντροφεύουν κάθε ποιητικό κείμενο. Κατά αυτόν τον τρόπο, 12 (δώδεκα) ποιήματα της Νεότερης ποίησης, αναλύθηκαν, αποδόθηκε εν συντομία το κύριο νόημά τους και με αυτόν τον νοηματικό σκελετό, δημιουργήσαμε τις εικόνες Τεχνητής Νοημοσύνης, οι οποίες μαζί με τις λεζάντες που τις συνοδεύουν, φιλοδοξούμε να αποτελέσουν αφενός για τους καθηγητές, ένα επιπρόσθετο διδακτικό εργαλείο στην παράδοση του μαθήματος και αφετέρου, για τους μαθητές-τριες, ένα μέσο καλύτερης και βαθύτερης κατανόησης με την οπτικοποίηση του αρχικού ποιητικού υλικού.