Χρηματοοικονομική εκπαίδευση και χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Χρηματοοικονομική εκπαίδευση ; Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός ; Χρηματοοικονομική παιδεία ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμόςΠερίληψη
Σε έναν κόσμο όπου οι χρηματοοικονομικές αποφάσεις παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της καθημερινής μας ζωής και του οικονομικού μας μέλλοντος, η σημασία της ενίσχυσης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού από την παιδική ηλικία αυξάνεται κατακόρυφα. Όταν ξεκίνησα το διδακτορικό μου, ανακάλυψα με μεγάλη χαρά το πάθος και την όρεξή μου να μεταδώσω στα μικρά παιδιά γνώσεις και δεξιότητες που θα τους εξοπλίσουν με τα κατάλληλα εφόδια για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις, και ταυτόχρονα, να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες στον χώρο της προσωπικής χρηματοοικονομικής. Ως εκ τούτου, η παρούσα διατριβή αποτελεί την κορύφωση πολλών ετών έρευνας, αφοσίωσης, και ακλόνητης δέσμευσής μου στον σκοπό της χρηματοοικονομικής ενδυνάμωσης των μαθητών και των μαθητριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο της έρευνάς μου, εξερεύνησα το πολυδιάστατο περιβάλλον της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης, εμβαθύνοντας σε διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις και εξετάζοντας το υφιστάμενο πλαίσιο και τα ισχύοντα πρότυπα για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, καθώς και την περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των κοινωνικοοικονομικών παραγόντων και την εκδήλωση χρηματοοικονομικών συμπεριφορών. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ευρεία δεξαμενή πληροφοριών, τόσο από εκπαιδευτές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, όσο και από ειδικούς του κλάδου, θέλησα να δημιουργήσω ένα ολοκληρωμένο κατευθυντήριο πλαίσιο που δεν στηρίζεται μόνο στη στείρα απόκτηση γνώσεων, αλλά ανανεώνει συνεχώς την όρεξη για μάθηση και ενισχύει την αυτοπεποίθηση στον τομέα της χρηματοοικονομικής διαχείρισης, και όχι μόνο.
Ευελπιστώ το έργο μου να λειτουργήσει ως καταλύτης θετικών αλλαγών και να αποτελέσει το έναυσμα για την ανάπτυξη της συζήτησης για τη σημασία της ένταξης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας, όπως έχει υλοποιηθεί σε τουλάχιστον 20 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο εφοδιασμός των παιδιών μας με τις κατάλληλες χρηματοοικονομικές γνώσεις και δεξιότητες θα συμβάλει στην ενδυνάμωσή τους και την επίτευξη των χρηματοοικονομικών τους στόχων, και παράλληλα θα θέσει τα θεμέλια για ένα πιο δίκαιο και ισότιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές.