Χρήση εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ και μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε περιβάλλον B2B
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουταβά, Αγγελική Βικτώρια
Ημερομηνία
2024Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Κοινωνικά δίκτυα ; Χρήση ψηφιακών εργαλείων ; Β2ΒΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας, ήταν να διερευνηθεί η χρήση των εργαλείων ψηφιακού
μάρκετινγκ και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης από επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται σε περιβάλλοντα Β2Β. Η έρευνα έλαβε χώρα μέσα από τη μέθοδο της
βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Τα ερευνητικά στοιχεία ανέδειξαν ότι έχει σημειωθεί
αξιοσημείωτη πρόοδος στο ψηφιακό μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης
εξειδικευμένων εργαλείων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία επηρεάζει όχι μόνο τις
Β2C αλλά και τις B2B επιχειρήσεις. Tο εύρημα αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της ανάπτυξης
στοχευμένων στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ που να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε
αυτά τα περιβάλλοντα. Μάλιστα, έχει διαπιστωθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη και άλλες
αναδυόμενες τεχνολογίες θα μεταμορφώσουν βαθιά τον τομέα B2B, καθώς και άλλους τομείς
μάρκετινγκ. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε περιβάλλοντα Β2Β έχουν πρόσβαση σε
ένα ευρύ φάσμα εργαλείων που περιλαμβάνουν διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της
ανάλυσης και της παρακολούθησης, της διαχείρισης και προώθησης ενός εμπορικού σήματος,
της αξιοποίησης τεχνικών διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) με τη χρήση μεγάλων
δεδομένων, του ηλεκτρονικού εμπορίου και των διαδικτυακών πλατφορμών λιανικής
πώλησης, της αυτοματοποίησης, η οποία αναφέρεται στη χρήση της τεχνολογίας για την
εκτέλεση εργασιών ή διαδικασιών χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, την ανάπτυξη στρατηγικών
μάρκετινγκ, την ενσωμάτωση της αναδυόμενης τεχνολογίας, την αξιοποίηση στρατηγικών
μάρκετινγκ περιεχομένου και βίντεο, την εφαρμογή wikis για την ανταλλαγή πληροφοριών
και τη συνεργασία και την ενσωμάτωση τεχνικών μάρκετινγκ θυγατρικών εταιρειών. Τα
διαθέσιμα στην αγορά εργαλεία χρησιμοποιούνται συνήθως τόσο σε περιβάλλοντα B2B όσο
και σε περιβάλλοντα B2C, προσφέροντας ποικίλες δυνατότητες σε πολύ προσιτή τιμή.
Αναμφίβολα, είναι απαραίτητη μια προσαρμοσμένη στρατηγική για κάθε οργανισμό,
λαμβάνοντας υπόψη τα βέλτιστα εργαλεία που πρέπει να επιλεγούν, τα οποία παρέχουν τη
μεγαλύτερη αξία, ιδίως όσον αφορά το κόστος τους. Είναι ακόμη σημαντικό για τις
επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν τη σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ στα πλαίσια B2B,
κατανοώντας ότι όπως ακριβώς οι μεμονωμένοι πελάτες, έτσι και οι επιχειρήσεις με τις οποίες
θέλουν να συνεργαστούν μπορούν να επηρεαστούν από τα ψηφιακά κανάλια και τις σχετικές
τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ.