Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και αυτο-ρύθμισης για μαθητές μέσω δια δραστικών AI τεχνολογιών
Developing emotional intelligence and self-regulation for students through interactive AI technologies
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αυτο-ρύθμιση ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εικονική πραγματικότητα ; e-Course ; Self-regulation ; Emotional intelligence ; Artificial intelligence ; Virtual realityΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, η ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης και
αυτορρύθμισης καθίσταται ολοένα και πιο σημαντική για τους μαθητές, ιδιαίτερα στο
πλαίσιο της διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων και της βελτίωσης της ακαδημαϊκής
τους απόδοσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη στοχεύει στην αξιολόγηση της επίδρασης
διαδραστικών τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η εικονική
πραγματικότητα (VR), στη βελτίωση αυτών των κρίσιμων δεξιοτήτων. Για τον σκοπό αυτό,
σχεδιάστηκε ένα eCourse μέσω της πλατφόρμας Wix, το οποίο βασίζεται στις θεωρίες
Αυτορρύθμισης και Κοινωνικής Μάθησης του Bandura.
Οι δραστηριότητες του eCourse διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές
να διαχειρίζονται καλύτερα τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές τους. Παράλληλα,
ενισχύθηκε η ικανότητά τους να προσαρμόζονται σε καταστάσεις πίεσης. Επιπλέον,
αξιοποίησε τεχνολογίες AI για την εξατομίκευση της εμπειρίας, ενώ η χρήση της VR
προσέφερε ρεαλιστικά εκπαιδευτικά σενάρια, επιτρέποντας στους μαθητές να
εξασκήσουν τις δεξιότητες αυτορρύθμισης σε εικονικά περιβάλλοντα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 12
15 ετών, και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα της μελέτης
έδειξαν σαφή βελτίωση στις δεξιότητες αυτορρύθμισης και στη διαχείριση άγχους των
μαθητών, με το eCourse να λειτουργεί ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο υποστήριξης της
μαθησιακής τους πορείας.
Η συμβολή της παρούσας μελέτης έγκειται στην παροχή ενός καινοτόμου μοντέλου μικτής
μάθησης, που συνδυάζει την τεχνολογία με τις θεωρίες μάθησης, ενώ παράλληλα ανοίγει
δρόμους για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την ενσωμάτωση της AI και της VR στην
εκπαίδευση.