dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Κουβάτσου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-12T14:28:17Z | |
dc.date.available | 2024-11-12T14:28:17Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17058 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4481 | |
dc.description.abstract | Στη σημερινή εποχή, η ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης και
αυτορρύθμισης καθίσταται ολοένα και πιο σημαντική για τους μαθητές, ιδιαίτερα στο
πλαίσιο της διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων και της βελτίωσης της ακαδημαϊκής
τους απόδοσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη στοχεύει στην αξιολόγηση της επίδρασης
διαδραστικών τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η εικονική
πραγματικότητα (VR), στη βελτίωση αυτών των κρίσιμων δεξιοτήτων. Για τον σκοπό αυτό,
σχεδιάστηκε ένα eCourse μέσω της πλατφόρμας Wix, το οποίο βασίζεται στις θεωρίες
Αυτορρύθμισης και Κοινωνικής Μάθησης του Bandura.
Οι δραστηριότητες του eCourse διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές
να διαχειρίζονται καλύτερα τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές τους. Παράλληλα,
ενισχύθηκε η ικανότητά τους να προσαρμόζονται σε καταστάσεις πίεσης. Επιπλέον,
αξιοποίησε τεχνολογίες AI για την εξατομίκευση της εμπειρίας, ενώ η χρήση της VR
προσέφερε ρεαλιστικά εκπαιδευτικά σενάρια, επιτρέποντας στους μαθητές να
εξασκήσουν τις δεξιότητες αυτορρύθμισης σε εικονικά περιβάλλοντα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 12
15 ετών, και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα της μελέτης
έδειξαν σαφή βελτίωση στις δεξιότητες αυτορρύθμισης και στη διαχείριση άγχους των
μαθητών, με το eCourse να λειτουργεί ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο υποστήριξης της
μαθησιακής τους πορείας.
Η συμβολή της παρούσας μελέτης έγκειται στην παροχή ενός καινοτόμου μοντέλου μικτής
μάθησης, που συνδυάζει την τεχνολογία με τις θεωρίες μάθησης, ενώ παράλληλα ανοίγει
δρόμους για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την ενσωμάτωση της AI και της VR στην
εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 113 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και αυτο-ρύθμισης για μαθητές μέσω δια δραστικών AI τεχνολογιών | el |
dc.title.alternative | Developing emotional intelligence and self-regulation for students through interactive AI technologies | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In today's world, the development of emotional intelligence and self-regulation skills is
becoming increasingly important for students, particularly in managing stressful situations
and improving their academic performance.
In this context, the present study aims to evaluate the impact of interactive technologies,
such as Artificial Intelligence (AI) and Virtual Reality (VR), on enhancing these critical skills. To
this end, an eCourse was designed through the Wix platform, based on Bandura's theories of
Self-Regulation and Social Learning.
The activities of the eCourse were structured in such a way as to help students better manage
their emotions and behaviors. At the same time, their ability to adapt to stressful situations
was strengthened. Additionally, AI technologies were used to personalize the experience,
while the use of VR offered realistic educational scenarios, allowing students to practice self
regulation skills in virtual environments.
The research was conducted on a sample of secondary school students, aged 12-15, and the
data were collected via a questionnaire. The study's findings showed a clear improvement in
the students' self-regulation skills and stress management, with the eCourse serving as an
effective tool in supporting their learning journey.
The contribution of this study lies in providing an innovative blended learning model that
combines technology with learning theories, while also opening avenues for further research
on the integration of AI and VR in education. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Αυτο-ρύθμιση | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | e-Course | el |
dc.subject.keyword | Self-regulation | el |
dc.subject.keyword | Emotional intelligence | el |
dc.subject.keyword | Artificial intelligence | el |
dc.subject.keyword | Virtual reality | el |
dc.date.defense | 2024-10 | |