Ανάπτυξη ψηφιακού μαθήματος συμπερίληψη στην εκπαίδευση : κατανοώντας τη δυσλεξία, τη ΔΕΠΥ και τον αυτισμό στην τάξη για τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Developing a digital course inclusion in education : understanding dyslexia, ADHD and autism in the classroom for secondary teachers
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμπεριληπτική εκπαίδευση ; Δυσλεξία ; Αυτισμός ; Υπερκινητικότητα ; Διάσπαση προσοχής ; Micro-MOOCΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια η πολυμορφία των τάξεων γίνεται όλο και πιο αισθητή, λόγω της συμπεριληπτικής κουλτούρας, η οποία γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί και να εδραιωθεί σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις τάξεις. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, η επιμόρφωσή τους και η συνεχής ενημέρωσή τους σε θέματα που αφορούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Η δημιουργία ενός micro-MOOC που θα έχει την δυνατότητα να εκπαιδεύει τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας σε θέματα όπως η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η δυσλεξία, ο αυτισμός και η ΔΕΠΥ επιτεύχθηκε ύστερα από τη διεξαγωγή έρευνας που οδήγησε στη διαπίστωση πως στην ελληνική κοινότητα υπάρχουν πολύ λίγα micro-MOOC τα οποία ολοκληρώνονται σε περιορισμένο χρονικό διάστημα παρέχοντας ευθυγράμμιση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των δραστηριοτήτων. Το συγκεκριμένο micro-MOOC βασίστηκε κατά κύριο λόγο στις ικανότητες που προτείνει το European Agency for Special Needs and Inclusive Education για τους εκπαιδευτικούς. Αντιστοίχως, με βάση αυτές τις ικανότητες δημιουργήθηκαν και τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος. Το micro-MOOC αυτό αποτελείται από δραστηριότητες που έχουν βασικό στόχο να κρατήσουν το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου και να βοηθήσουν στην πραγμάτωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Με την παρούσα εργασία, λοιπόν, και με την παρουσίαση του micro-MOOC αναμένεται να καλυφθούν τα κενά που πιθανόν να υπάρχουν στον τομέα των micro-MOOC και να προωθηθεί η συμπεριληπτική εκπαίδευση στην τάξη. Όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών αξίζουν ένα σχολείο που θα τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια και θα βλέπουν τους εκπαιδευτικούς σαν αρωγούς στην πραγματοποίηση των στόχων και των ονείρων τους.